اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مهار گرایش به مواد مخدر مطرح شد

اعلام آمادگی آموزش و پرورش لنده برای برپایی کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده این آمادگی را دارد تا دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی لازم را جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره اعتیاد برگزار کند.

اعلام آمادگی آموزش و پرورش لنده برای برپایی کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید عیسی تقوی‌فرد ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده با اشاره به ترفند‌های شوم دشمنان در راستای اشاعه پدیده اعتیاد دربین جوانان و نوجوانان گفت: فرهنگ‌سازی لازم جهت مقابله با اعتیاد و ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط را باید در جامعه نهادینه کرد.

وی نابسامانی‌های خانوادگی و کمبود روابط عاطفی در خانواده را از عوامل مهم و زمینه‌سازی به دام انداختن جوانان و نوجوانان به کام اعتیاد خواند و افزود: خانواده نقش موثری در پدید آمدن اعتیاد و تداوم آن و از طرفی پیشگیری و درمان آن دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده بابیان این‌که اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و باید این آسیب اجتماعی مهار گردد، گفت: افراط و تفریط در این زمینه خود عاملی در جهت ترویج اعتیاد بوده، بنابر این باید با شیوه درست عمل نمود که عواقب و آثار آن مثبت و سازنده باشد.

تقوی فرد تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی ،اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌گردد.

وی افزود: امروزه بیشتر کشورهای متخاصم از جنگ نرم برای به زانو درآوردن دیگر کشورها استفاده می‌کنند و یکی از این ابزارها توزیع مواد مخدر صنعتی در بین افراد جامعه است که بیشترین آسیب را به جامعه وارد می‌آورد.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در گرایش و یا عدم گرایش به مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است، افزود: مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و توانمندسازی خانواده‌ها را در رسانه ملی و دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: آثار و پدیده شوم اعتیاد بر بدنه عمومی جامعه بسیار زیاد است و نه تنها دامنگیر فرد، بلکه خانواده و شهر نیز خواهد شد که در صورت کوتاهی در این مسئولیت باید تاوان سختی را پس بدهیم.

تقوی‌فرد موضوع آموزش را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آموزش و آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش‌های مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده عنوان کرد: رسانه‌های ملی باید با آگاه‌سازی عمومی و نقش سازنده خود در جامعه فرهنگ مقابله با مواد مخدر را در جامعه نهادینه کنند.

تقوی فرد در پایان اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده با 6 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی و 5 هزارنفر از اولیا دانش‌آموزان این آمادگی را دارد تا دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی لازم جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها برگزار کند.

انتهای پیام/82013/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول