اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

شعائر اسلامی روح نسل جوان را تعمیق می‌بخشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: برگزاری باشکوه مراسم مذهبی برای ایجاد فضای معنوی و تربیت نسل جوان اثربخش است.

شعائر اسلامی روح نسل جوان را تعمیق می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگ‌داشت سال‌روز شهادت امام جعفر صادق (ع) بر ترویج و گسترش شعائر الهی برای تعمیق فرهنگ اسلامی و دینی تاکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه از شعائر دینی به‌عنوان عامل مؤثر و مهم برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: همگان باید تلاش کنند تا زندگی مردم جامعه محل بروز و نمود ارزش‌های اسلامی و دینی باشد.

علما حفظ شعائر اسلامی را جزو دستورات دین عنوان کرد و آن ‌را خط‌دهی بزرگان و مراجع عالی‌قدر شیعه برای استحکام دین خدا دانست که همواره باید آن را مد نظر داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: برگزاری باشکوه مراسم مذهبی برای ایجاد فضای معنوی و تربیت نسل جوان اثربخش است.

علما گفت: هیئت‌های مذهبی که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و در مراسم‌های مربوط اهل‌بیت (ع) وارد می‌شوند و نوحه‌سرایی می‌کنند، عمق روح و جان مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند که این موضوع از برکات پرداختن به شعائر الله است.

در این مراسم با تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع)، اعلام شد که عزاداری‌های مؤمنان کرمانشاهی از ساعت 11 صبح روز شهادت تا ساعت 14 همان روز در مسجد بروجردی و حسینیه گازرپور کرمانشاه برگزار می‌شود و مراسم شام شهادت رئیس مذهب جعفری در همین مساجد برگزار خواهد بود.

هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از مقابل مسجد آیت‌الله بروجردی شهر کرمانشاه به‌سوی مسجد جامع این شهر حرکت می‌کنند و پس از سخنرانی خطیب کشوری، نماز را به آیت‌الله علما اقامه می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول