اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

قدمت تاریخی درخشان و قابلیت‌های گوناگون، استان بوشهر را جهانی کرده است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: وجود پیشینه تاریخی درخشان همراه با ظرفیت‌های اقتصادی، استان بوشهر را جهانی کرده است.

قدمت تاریخی درخشان و قابلیت‌های گوناگون، استان بوشهر را جهانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست شورای اداری و جشنواره شهید رجایی استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خدمات دولت‌مردان در استان بوشهر را ستود و با فدردانی از خدمات استاندار، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: استان بوشهر، استانی بسیار مهم با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم در بخش‌های تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که وجود این ویژگی‌ها باید استان بوشهر را در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به‌عنوان تجلی پیشرفت و توسعه باشد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات نباید بر اساس نرم جمعیت باشد گفت: تاثیر گذاری استان بوشهر در ایران اسلامی و جهان به‌گونه‌ای است که تمام نگاه‌های جهانی به سمت استان بوشهر است و باید براساس قدرت تاثیری گذاری ، نگاه پیشرفت و توسعه به این استان معطوف شود.

امام جمعه بوشهر، استان بوشهر را خط مقدم ایران اسلامی در حوزه خلیج فارس نام برد و گفت: استان بوشهر با وجود این همه ویژگی باید به‌عنوان نمایشگاه توسعه و پیشرفت و عدالت به جامعه جهانی و حوزه خلیج فارس معرفی شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به وجود ذخائر مهم نفت و گاز در استان بوشهر تصریح کرد: توسعه پالایشگاه نفت، صنایع زیر دستی نفت، پتروشیمی و حوزه تبدیلی پتروشیمی باید در استان بوشهر نمایان باشد چراکه ظرفیت‌های این حوزه در استان مشخص است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خوراک همه صنایع وابسته به پتروشیمی‌ها در ایران از استان بوشهر تامین می‌شود تاکید کرد: این استان حق دارد از صنایع وابسته به انرژی مانند کارخانجات ماشین سازی، صنایع سخت افزاری بهره‌مند باشد چراکه خوراک این صنایع در استان بوشهر به وفور یافت می‌شود.

وی استان بوشهر را در عرصه تولید انرژی نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، تجارت، نخیلات و گمرک در کشور دارای رتبه اول دانست و افزود: این جایگاه مهم استان بوشهر باید در جهان به ویژه در حوزه خلیج فارس با توسعه و پیشرفت تجلی یابد.

این مقام مسئول بر توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی در تجارت الکترونیکی تاکید کرد و گفت: این استان با داشتن مدیریت دانش بنیان در بخش تجارت الکترونیک می‌تواند سرآمد دیگر کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه توسعه عمران و آبادانی در شهرها و روستاها به جد در استان بوشهر آغاز شده است گفت: در عرصه مبلمان شهری و روستایی باید بازنگری شود و با به روز رسانی خود، شاهد پیشرفت و توسعه در شهرها و روستاها باشیم که این مهم نیاز به تشکیل اتاق فکر است.

وی توسعه شهری با استفاده از پتانسیل ساحل و دریا را با توجه به افزایش جمعیت یک ضرورت دانست و گفت: نیاز نیست که دریا این موهبت الهی را به خشکی تبدیل کنیم بلکه با استفاده از نانو تکنولوژی با ساخت جزیره‌های مصنوعی ، این استان را به‌عنوان نماد توسعه و پیشرفت به جهان معرفی کنیم.

صفایی بوشهر تصریح کرد: در یک برنامه 10تا 15 ساله می‌توان بر اساس طراحی و برنامه‌ریزی این استان را به جایگاه واقعی خود را رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ایمان، دانش ، ولایت‌مداری ، صبر و اخلاق مدیریتی را مهم‌ترین خصوصیات مدیر خدمتگزار دانست و با بیان اینکه شغل و فعالیت کاری عبادت است تصریح کرد: شغل وقتی عبادت می‌شود که در چارچوب مدیریت الهی و در سایه ولایت فقیه باشد.

وی تاکید کرد: مدیریتی با این خصوصیات نبودش موجب تاریکی و وجودش موجب نور و صفا می‌شود.

انتهای پام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول