اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

خرید 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اردبیل / جذب دانشجو در رشته پزشک خانواده انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در چهار سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های مختلف استان اردبیل هزینه شده است.

خرید 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اردبیل / جذب دانشجو در رشته پزشک خانواده انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی در اردبیل اظهار داشت: ما امروز شاهد تعاملات و همفکری صمیمانه و نزدیک سازمان نظام پزشکی و مجموعه زحمتکش اطباء استان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا عرصه سلامت همچنان با قدرت و قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با گرامیداشت مقام و منزلت شیخ‌الرئیس بوعلی سینا و نامگذاری اول شهریور به نام روز پزشک در کشورمان عنوان کرد: پزشکان با تلاش و همت خود در ارتقای سلامت جامعه و شرایط مطلوب زندگی نقش موثر و کلیدی ایفا می‌کنند به طوری که پزشکان تامین‌کننده یکی از نعمت‌های ارزشمند الهی یعنی نعمت سلامتی هستند که در کنار امنیت می‌تواند سعادت جامعه را رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یادآوری اینکه پزشکان در مراکز بیمارستانی، درمانگاهی، خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و همچنین مطب‌های خود مشغول مداوا و خدمات‌رسانی به بیماران و نیازمندان هستند، افزود: استان ما امروز به حدی از پیشرفت‌های علم پزشکی و وجود اطباء زبده و قاهر دست پیدا کرده است که از استان‌های همجوار و کشور آذربایجان شاهد حضور بیماران متعددی هستیم که به مراکز درمانی و بیمارستانی ما مراجعه کرده و از خدمات نظام سلامت بهره‌مند می‌شوند.

پور‌فرضی ادامه داد: پزشکان متعهد و دلسوز ما به عنوان سفیران سلامت و عافیت در زلزله سال گذشته اهر به همراه کادر پزشکی و درمانی در منطقه حاضر شده و با ارائه خدمات، التیام‌بخش بیماران و حادثه‌دیدگان بودند.

این مسئول با اشاره به وضعیت موجود استان در حوزه پزشکی و نظام سلامت تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر در حوزه گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها ورود عالمانه‌ای پیدا کردیم به طوری که در این چند سال اخیر تعداد رشته‌ها، دانشجویان و دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به فعالیت دانشکده دندانپزشکی و کسب رتبه اول کشوری توسط گروه دندانپزشکی استان در امتحانات جامع علوم پایه اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی دانشکده دارو‌سازی، دو دانشکده سلامت در مشگین‌شهر و پارس‌آباد و دانشکده پرستاری به همراه دانشکده علوم پزشکی گرمی که در چهار رشته اقدام به جذب دانشجو می‌کند از افتخارات ما در سال‌های اخیر بوده است.

پور‌فرضی با اشاره به گسترش کیفی رشته‌‌ها و اخذ مجوز برای تحصیلات تکمیلی یادآور شد: ما سه رشته ارشد را به هفت رشته و چهار رشته دستیاری را به هفت رشته افزایش دادیم به طوری که سه رشته جدید جراحی قلب، پزشک خانواده و جراحی عمومی به این رشته‌ها افزوده شده است.

وی از راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی و برگزاری دو کنگره بین‌المللی خبر داد و گفت: در حوزه درمان و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه و تخصصی موفق به راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی شدیم به طوری که بیش از 100 هزار نفر در یک سال گذشته به این کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای سلامت استان در پایان سخنان خود از کسب مجوز برای افزایش 800 تخت بیمارستانی و رسیدن به سرانه مورد نیاز تخت به ازای هر 1000 نفر یک تخت خبر داد و ابراز داشت: ما هم اکنون در بیمارستان‌های خود پزشک مقیم متخصص مستقر کردیم و در این سال‌ها بیش از 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده و در اختیار مراکز بیمارستانی و درمانگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/62005/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول