اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پزشک خانواده صنعت نفت گچساران عنوان کرد

تاکید پزشک خانواده نفت بر پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص

مسئول پزشک خانواده صنعت نفت گچساران گفت: پزشک خانواده در صنعت نفت گچساران تاکید ویژه‌ای بر پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص از جمله دیابت، فشار خون، چربی خون و اضافه وزن دارد.

تاکید پزشک خانواده نفت بر پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص

عباس بزرگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با بیان این‌که سابقه عملیاتی شدن طرح پزشک خانواده در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از سال 81 کلید خورد، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در سال‌های نخست به صورت گسترده و به شکل امروزی نبود و بیشتر در قالب غربال‌گری‌های جزیی صورت می‌گرفت.

وی افزود: این طرح امروز و در مدت چند سال اخیر  در صنعت نفت خدمات گسترده و متنوعی را به جمعیت زیر پوشش خود ارائه کرده است.

مسئول پزشک خانواده صنعت نفت گچساران تصریح کرد: تیم سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از دو قسمت مجزای پزشک خانواده و بهداشت خانواده تشکیل شده است که هر دو قسمت زیر مجموعه تیم سلامت خانواده هستند.

بزرگی با تشریح اهداف تیم سلامت خانواده گفت: شناسایی وضعیت سلامت جامعه، افزایش آگاهی‌بخشی به جمعیت زیر پوشش و تامین سلامت جامعه صنعت نفت شامل افراد شاغل در صنعت نفت و خانواده‌های تحت تکلف آن‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف تیم سلامت خانواده در صنعت نفت گچساران است.

وی ادامه داد: اهداف تیم سلامت صنعت نفت در قالب اقداماتی راهبردی از جمله غربال‌گری‌ها، معاینات دوره‌ای، اقدامات تشخیصی، درمانی، پیگیری‌های لازم و ارائه آموزش‌های مختلف در طول سال محقق می‌شود.

بزرگی تاکید کرد: طراحی خدمات قابل ارائه توسط پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش در قالب اقدامات راهبردی در ابتدای هر سال به صورت مکتوب تهیه و در طول سال به مرحله اجرا در می‌آید.

مسئول پزشک خانواده صنعت نفت گچساران عنوان کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت دارای 20 منطقه در تمامی کشور بوده که گچساران نیز از جمله مناطق 20‌گانه این سازمان است.

بزرگی عنوان کرد: مناطق 20‌گانه بر اساس شرایط منطقه‌ای و داده‌های خود، اقدامات راهبردی آن منطقه را برای یک‌سال تعیین و اجرایی می‌کند.

وی اظهار داشت: پزشک خانواده تاکید زیادی بر پیشگیری و درمان افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، اضافه وزن و چاقی دارد و این بیماران را تحت کنترل خاص خود قرار می‌دهد.

بزرگی با بیان این‌که غربال‌گری‌ها در طرح پزشک خانواده صنعت نفت گچساران به دو صورت انجام می‌شود، گفت: غربال‌گری‌ها در طرح پزشک خانواده به دو صورت معاینات دوره‌ای و غربال‌گری معمولی و روتین انجام می‌شود.

این مسئول پزشکی در صنعت نفت گچساران افزود: غربال‌گری‌های دوره‌ای با هماهنگی پزشک خانواده و خانواده‌های تحت تکلف کارکنان صنعت نفت با تعیین زمان انجام می‌شود اما کارکنان شاغل در نفت گچساران معاینات دوره‌ای خود را از طریق طب صنعتی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول