اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای استان زنجان:

منابع آبی موجود شهر نیک‌پی پاسخگوی نیاز مردم نیست

مدیرعامل آبفای استان زنجان گفت: منابع آبی موجود در شهر نیک‌پی پاسخگوی تأمین آب شهروندان نیست.

منابع آبی موجود شهر نیک‌پی پاسخگوی نیاز مردم نیست

مسلم پورنصرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: چاه کنونی که با عمق 70 متر و دبی 2 لیتر بر ثانیه در حال بهره‌برداری است، باید جوابگوی تأمین آب تعداد 691 نفر باشد و این در حالی است که با توجه به انتساب جمعیت ادارات، مدارس و فرسودگی شبکه جوابگو نخواهد بود.

وی افزود: رشته قناتی که در حال حاضر تامین آب شهروندان را انجام می‌دهد به شدت آلوده بوده و غیر قابل استفاده می‌باشد.

مدیرعامل آبفای استان زنجان به مخازن موجود شهر نیک‌پی اشاره کرد و یادآور شد: مخزن قدیمی با استفاده از سنگ لاشه و با ظرفیت 150 متر مکعب که در 1375 ساخته شده که مستهلک و غیرقابل استفاده است و مخزن جدید نیز از جنس بتنی با ظرفیت 50 متر مکعب که در سال 82 ساخته شده و آب مورد نیاز جمع‌آوری و از آن تأمین می‌شود.

وی اذعان داشت: شهر نیک‌پی دارای ظرفیت و قابلیت بالایی در زمینه کشاورزی، گردشگری، سرمایه‌گذاری، صنعت و مهاجرت معکوس است که توجه به تجهیز تاسیسات و تحویل امور آب و فاضلاب شهر نیک‌پی به شرکت آبفای استان ضروری است.

پورنصرت همچنین به واگذاری قطعه زمینی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن موظف شده است یک قطعه زمین برای استقرار شرکت آبفای و جانمایی تاسیسات آب شرب این شهر واگذار نماید.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات به متقاضیان جدید انشعاب آب برنامه‌ریزی لازم انجام و مقرر گردید تا از اتاق‌های ساختمان بخشداری زنجانرود در اختیار شرکت آبفار و آبفای قرار گیرد تا برای تشکیل پرونده و ارائه خدمات به مراجعین مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در پایان به واگذاری انشعاب جدید به متقاضیان فاقد کنتور هم اشاره و تصریح کرد: باید با اطلاع‌رسانی شرکت آبفار به متقاضیان فاقد کنتور واگذاری انشعاب صورت گیرد و حداکثر تا 15 روز، واحدهای مجاور شبکه آبرسانی نسبت به اخذ انشعاب آب اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/2308/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول