اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای سلامت بویراحمد مطرح شد

مقابله با کشتارهای غیر مجاز در سطح شهر

در نشست شورای سلامت شهرستان بویراحمد مقابله با کشتارهای غیر مجاز در سطح شهر یاسوج و وضعیت نامطلوب فاضلاب زندان مرکزی یاسوج مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مقابله با کشتارهای غیر مجاز در سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز شورای سلامت شهرستان بویراحمد با حضور کلیه اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در جلسه امروز شورای سلامت شهرستان بویراحمد دستور کار اول جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبل بود که هر دستگاه مصوبات را اجرا نکرده بود موظف به اجرای مصوبات در این شورا شد.

دستور کار دوم بررسی وضعیت مشکلات حیوانات و سگ‌های ولگرد در سطح شهر بود که در این بین شهرداری به عنوان دبیر اجرایی این مصوبه باید نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

محمدرضا محمدی با تاکید بر این‌که جمع‌آوری سگ‌ها و امحا و احشاء در سطح شهر باعث کاهش بیماری می‌شود، گفت: در صورت گزش توسط سگ‌های ولگرد قریب به یک میلیون تومان هزینه جهت تهیه و تزریق آمپول در چهار دوز هزینه‌بر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با تاکید بر این‌که شهرداری به عنوان دبیر اجرایی این کمیته اعلام شده، گفت: باید اقدامات لازم مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر صورت گیرد تا از هزینه‌های که در این خصوص ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد.

در این بین که نماینده شهرداری در جلسه حضور داشت گفت: طی یک هفته گذشته بیش‌از 15 سگ ولگرد در محدوده فرودگاه یاسوج جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج دستور کار سوم جلسه کشتار غیرمجاز در سطح برخی معابر شهر عنوان شد و اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت و دیگر عوامل زیر مجموعه موظف بر نظارت بر کشتارها شدند و بر اساس قانون و ضوابط بهداشتی با افراد متخلف در این خصوص برخورد شود.

محمدی در ادامه گفت: برخی افراد در شهر مادوان و بلهزار اقدام به کشتار غیر مجاز در خیابان‌ها بدون در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی می‌کنند که نیازمند توجه ویژه و برخورد در این خصوص است.

دستور کار چهارم جلسه شورای سلامت شهرستان بویراحمد با پیگیری وضعیت مشکلات بهداشت محیطی فاضلاب زندان مرکزی یاسوج و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص بود که مسئولان زندان مرکزی موظف به پیگیری امر شدند.

به گفته مسئول فنی و مهندسی زندان مرکزی یاسوج به دلیل از مدار خارج شدن سیستم فاضلاب تصفیه‌خانه دچار مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهداشت شده، است، گفت: به دلیل سوختن پمپ تاسیسات تصفیه‌خانه زندان از سیستم خارج شده، است.

پژمان نیک‌اقبال با تاکید بر این‌که راه‌اندازی مجدد آن نیازمند اعتبار زیادی است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به جذب اعتبارات جهت رفع موضوع همت کنند تا از مشکلات و عوارضات ناشی از ورود فاضلاب به رودخانه بشار جلوگیری شود.

انتهای پیام/82011/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول