اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خواستار شد

تشکیل شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور

استاندار آذربایجان غربی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستار تشکیل شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور شد و گفت: شورای عالی آب با دستور کار بحران دریاچه ارومیه تشکیل می‌شود.

تشکیل شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده طی نامه‌ای از رئیس جمهور به جهت تحقق وعده ایشان در سفر به ارومیه مبنی بر طرح موضوع دریاچه ارومیه در اولین جلسه هیئت دولت قدردانی کرد و اظهار داشت: این خبر سبب مسرت مردم، دوستداران محیط زیست و مسئولین استان شد.

وی در این نامه نیز از مصوبه اخیر دولت در اولین جلسه کابینه یازدهم و طرح مجدد آن در آیین تودیع و معارفه وزیر کشور تقدیر و تشکر کرد.

استاندار آذربایجان غربی در این نامه ضمن یادآوری مصوبات گذشته دولت و اقدامات انجام شده از دکتر روحانی درخواست کردند به جهت اهمیت موضوع دستور دهند تا شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور، با دستور کار بحران دریاچه ارومیه تشکیل شود.

گفتنی است، در نخستین نشست هیئت دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد، بعد از اظهارات دکتر روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ شد که از جمله آن‌ها نجات دریاچه ارومیه بود.

در این جلسه هیئت دولت مصوب کرد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

این کارگروه ماموریت یافت با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسی‌های تخصصی و میدانی بیشتر، تا دو ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارائه کنند.

انتهای پیام/61001/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول