اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

پیش‌بینی کشت دوباره 5 هزار هکتار از شالیزارهای فریدونکنار

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار از پیش‌بینی زیر کشت رفتن پنج هزار و 30 هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار به کشت دوم و رتون خبر داد.

پیش‌بینی کشت دوباره 5 هزار هکتار از شالیزارهای فریدونکنار

حسن رزاقی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های کشاورزی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدونکنار از زیر کشت رفتن چهار هزار و 530 هکتار از اراضی شالیزاری به کشت دوباره و رتون خبر داد و پیش‌بینی کرد این میزان به پنج هزار و 30 هکتار هم برسد.

وی گفت: در حال حاضر حدود دو هزار و 80 هکتار از اراضی زیر کشت دوم رفته و دو هزار و 450 هکتار تا به امروز زیر کشت دوباره نوج یا همان رتون رفته که پیش‌بینی می‌کنیم که رتون به دو هزار و 950 هکتار هم برسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار اظهار داشت: توصیه جهاد کشاورزی به کشاورزان این است که برای این‌که در موقع برداشت به سرما نخورند و متحمل خسارت نشوند حداکثر در دهه اول مردادماه دوباره نشا انجام گیرد.

وی افزود: برای کشت دوباره توصیه می‌شود از ارقام زودرس مثل بی‌نام استفاده کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار با توجه به سودآور بودن و بی‌ضرر بودن مبارزه بیولوژیک اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای مبارزه بیولوژیک برای کشت دوباره انجام شده که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

برداشت مکانیزه 90 درصد از اراضی برنج فریدونکنار

رئیس جهاد کشاورزی فریدونکنار از برداشت 90 درصد از اراضی کشاورزی برنج فریدونکنار به صورت مکانیزه خبر داد.

وی با بیان این‌که با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید با آن همسو و همراه شویم، گفت: در سال‌جاری 188 هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت اول به صورت مکانیزه نشا شد و 25 هکتار هم برای کشت دوم به صورت مکانیزه انجام شد.

این مسئول با اشاره به وجود 6 هزار و 318 هکتار اراضی شالیزاری در فریدونکنار در کشت اول از برداشت پنج هزار و 686 هکتار آن به صورت مکانیزه خبر داد که معادل 90 درصد از کل اراضی شالیزاری شهرستان است.

انتهای پیام/2296/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول