اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت مکانیزه برنج در 36 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در بیش از 36 هزار و 114 هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد.

برداشت مکانیزه برنج در 36 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی افزود: تا پایان دهه اول مرداد ماه امسال محصول برنج بالغ بر 41 هزار و 908 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران برداشت شده که بیش از 36 هزار و 114 هکتار از این سطوح به صورت مکانیزه و بقیه به روش سنتی برداشت شده است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مساعد در تابستان و فصل زراعی سال‌جاری، وضعیت شالیزارها را مساعد و مطلوب عنوان داشت و تصریح کرد: به همین دلیل میزان عملکرد و ضریب تبدیل شلتوک برنج نیز نسبت به سال قبل از شرایط بهتری برخوردار بوده و در حال حاضر 96 درصد از ارقام محلی و 70 درصد از ارقام پرمحصول به خوشه رفته است.

ابطالی در ادامه سطح مبارزه بیولوژیک علیه نسل دوم آفت ساقه‌خوار برنج را 58 هزار و45 هکتار و سطح مبارزه شیمیایی علیه نسل دوم این آفت را 50 هزار و 45 هکتار اعلام داشت و افزود: سطح مبارزه با بیماری بلاست برگ نیز تا پایان دهه اول مرداد ماه سال جاری 41 هزار و 658 هکتار و سطح مبارزه با بلاست خوشه نیز 76 هزار و 555 هکتار و مبارزه علیه سایر بیماری‌ها نیز در سطح 10 هزار و 616 هکتار صورت گرفته است.

وی از پیش‌بینی برداشت مکانیزه برنج در بیش از 90 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در سال‌جاری خبر داد.

وی بیان داشت: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری استان مازندران در سال جاری بالغ بر 220 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک میلیون و 400 هراز تن شلتوک استحصال شود.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول