اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

شکل‌گیری ساختار فرهنگی در پارک بانوان مستلزم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان شکل‌گیری ساختار فرهنگی در پارک بانوان سنندج را مستلزم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد خواند.

شکل‌گیری ساختار فرهنگی در پارک بانوان مستلزم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر  یک‌شنبه شب در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در سنندج اظهار کرد: ساخت پارک بانوان در چارچوب مسائل ورزشی و فرهنگی کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: حضور اقشار مختلف زنان در این مجموعه ورزشی و فرهنگی از عهده بانوان شاغل در ادارات دولتی نیست و این مهم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از ابزارهای موثر ضد اعتیاد است، بیان داشت: این مجموعه بهترین مکان برای آگاه‌سازی قشر زنان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی هم چون اعتیاد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: متاسفانه مصرف قلیان در میان خانواده‌ها و به صورت واضح در پارک‌ها حتی در بین بانوان رو به افزایش است که وجود پارک‌ها و  مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در جلوگیری از آن تاثیرگذار خواهد بود.

رحمانی‌آبیدر بر عضویت سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت این مجموعه تاکید کرد و اظهار داشت: برای شکل‌گیری ساختار فرهنگی این مجموعه باید عضوی از سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت پارک بانوان شرکت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه گفت: بانوان شاغل در ادارات همواره کارهای پراسترس به آنها واگذار می‌شود لذا ساخت این مجموعه فرهنگی و ورزشی برای این قشر بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

فرهاد میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی استان تنها سه ماه در سال این پارک یا مجموعه فرهنگی ورزشی قابل استفاده است، لذا تعبیه سالن‌های ورزشی سرپوشیده به عنوان سیاست راهبردی و بلندمدت شهرداری الزامی است.

وی عنوان کرد: در ابتدای آغاز فعالیت این مجموعه نباید نگاه پولی و ریالی به آن داشت تا جایگاه مناسبی بین بانوان پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد: در هر ماه دو ساعت فضای رقابتی اجباری برای بانوان کارمند در ادارات دولتی در این مجموعه ایجاد شود.    

مدیرامور فرهنگی دانشگاه کردستان نیز بیان داشت: اگر آغاز فعالیت این مجموعه با آزمون و خطا همراه شود بدون شک نتیجه‌ای در برنخواهد داشت و فقط هزینه‌هایی صرف می‌شود.

نسرین علی‌زاده خاطرنشان کرد: براساس مطالعه انجام شده بانوان کارمند تمایلی به ورزش کردن بعد از وقت اداری ندارند که این نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید به چنین مجموعه‌ای نگاه عملیاتی داشت و نه اینکه وجود چنین پارکی برای بانوان در استان مجاور ما را نیز به ساخت این مجموعه ترغیب کند.

آغاز فعالیت آزمایشی پارک بانوان در سکوت

مسئول تربیت بدنی بانوان استان کردستان نیز از آغاز به کار آزمایشی مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان سنندج در سکوت و بدون اطلاع کمیته بانوان استان انتقاد کرد.

منیژه جهان‌بین با بیان اینکه سلامت‌سازی جسم و روح زنان باید همواره مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از ورزش غیراصولی وجود مربی مجرب و متخصص در سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: هرچند مجتمع فرهنگی ورزشی بانوان چند روزی است که فعالیت آن آغاز شده ولی متاسفانه تاکنون تقاضایی برای درخواست مربی به اداره ورزش و جوانان ارسال نشده است.

انتهای پیام/79003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول