اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حوزه تغذیه‌ کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعامل واقعی دولت با حوزه باید دارای این اساس باشد که حوزه تغذیه‌کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است.

حوزه تغذیه‌ کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است

حجت‌الاسلام محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتظار حوزه از دولت اظهار کرد: مبنای انقلاب، اسلام و دین بوده و اساس انقلاب و نظام ما فرهنگ دینی و اسلامی است بنابراین مسئولان و متولیان اداره جامعه باید تلاش کنند تا مبنا و اساس همه حرکت‌ها و مدیریت‌های آنها اسلام و دین باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان برای اقتصاد تلاش می‌‌کنند، باید اقدام آنها بر مبنای دین باشد، بنابراین نباید کسانی عهده‌دار مسئولیت شوند که اصولا سکولاری فکر می‌کنند و اسلام را جدای از دین و دین را جدای از اقتصاد می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید توجه لازم صورت گیرد تا مسائل اقتصادی و ارتباطات خارجی بر اساس اسلام و دین پایه‌گذاری شود.

وی یادآور شد: همه نهادهای اجتماعی باید در روابط خارجی بر عزت‌مداری و اقتدارگرایی تکیه کنند و توسعه و تلاش برای گسترش اقتصاد همراه با عدالت دینی برای همه اقشار جامعه صورت گیرد.

عبداللهی عنوان داشت: لازم است بایدها و نبایدهای دینی، ارزش‌های فکری و دینی توسعه پیدا کند تا جامعه ارتقای فرهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل واقعی دولت با حوزه باید دارای این اساس باشد که حوزه تغذیه کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حوزه؛ مادر انقلاب است، بنابراین باید از ابعاد و ظرفیت دینی و فرهنگی آن نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ستون نظام است گفت: التزام و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف می‌تواند تضمین‌کننده راه سلامت نظام باشد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: متولیان و مدیران باید در سطوح مختلف توجه به جامعیت اسلام و پیاده‌سازی بایدها و نبایدهای دینی و فرهنگ دینی داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه متولیان به استفاده از علوم و ابزار غربی خالی از اشکال نیست، ولی در اصل نباید فکر و تفکر غربی بر مدیریت‌ها حاکم باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند باید پیوسته نقاط مثبت‌ دولت گذشته را تایید کرد و نواقص آن را کاهش دهیم تا دولت و نظامی روبه تکامل رقم زده شود.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول