اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

شوراها از رفتارهای مبتنی بر آزمون و خطا پرهیز کنند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارتباط شورا با مردم باید موثر، کارآمد و منطقی باشد، گفت: شوراها از رفتارهای مبتنی بر آزمون و خطا پرهیز و دوری کنند.

شوراها از رفتارهای مبتنی بر آزمون و خطا پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان؛ ابراهیم عزیزی در جمع منتخبین چهارمین دوره شوراهای شهرو روستا با بیان اینکه شوراها ظرفیت خوبی برای خدمت به مردم در راستای رشد، عمران و توسعه و آبادانی است، اظهار داشت: مشورت ظرفیتی برای جلوگیری از بروز خودکامگی و استبداد است به این معنا که هر جا امور مردم به جمعی سپرده شود با یک نگاه درست، عمیق و اعتقادی بهترین فرصت برای جلوگیری از استبداد مدیریتی است.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای شورایی عمل کردن، ابراز داشت: دومین دستاورد شوراها تامین منافع جمع است، در شوراها نگاه از شخص محوری به سمت جمع نگری هدایت می‌شود و تصمیم گیری مطلوب و تصمیم سازی موثر و مبتنی بر خرد جمعی، عقلانیت و هماهنگی بیشتر حاصل می گردد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بدون شک با بهره گیری از عنصر شورا و مشورت می‌توان در بدنه مردم احساس مسئولیت ایجاد و آنها را در اداره شهر و روستا سهیم کرد.

عزیزی ایجاد بستر مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اجتماعی را از دیگر دستاوردهای شوراها دانست و ادامه داد: جلب مشارکت مردم در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و توسعه ای ضروری است و در این راستا شوراها باید با نگاه درست به وظیفه خود نگاه‌های تک بعدی و حاشیه‌ای را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه شوراها نماد و مظهر اراده مردم هستند، گفت: هر جا مردم در اداره امور مشارکت داشته‌اند بهترین و زیباترین شهر و روستاها را شاهد بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه به معرفی ظرفیت‌های مهم مدیریتی توسط شوراها اشاره کرد و افزود: شوراها باید مایه نشاط و سرزندگی باشند و زمینه امید و اعتماد را در نظام فراهم کنند.

وی سپس با بیان اینکه شوراها باید خود را در دایره خدمت رسانی قرار دهند و سراغ رفتارهای کم تاثیر و بی اساس نروند، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری با سایر ارکان نظام، تسریع در انجام برنامه‌ها باید در دستور کار شوراها باشد زیرا اگر تعامل سازنده وجود نداشته باشد و جزیره ای عمل شود آسیب های جدی متوجه جامعه خواهد بود.

استاندار هرمزگان از تعامل و بهره‌گیری جمعی به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: بسترسازی برای اجرای سیاست‌های نظام بهترین فرصت برای تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی است.

وی از منتخبین شوراها خواست پاکی، اخلاص و فروتنی را در اولویت کار خود قرار دهند و خطاب به انها ادامه داد: شما ارباب مردم نیستید همانطور که مسئولان هم ارباب مردم نیستند باید در برابر مردم متواضعانه برخورد کرد و به درخواست‌های معقول آنها احترام گذاشت.

عزیزی همچنین شناخت حوه انتخابیه را از وظایف منتخبین شورای شهر و روستا دانست و گفت: یکی از ضروریات شورای موفق و کارآمد داشتن اطلاعات قوی، منسجم و مسلط بر همه امور است.

وی یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلات شوراها عدم توجه به اختیارات و وظایف است که منتخبین چهارمین دوره شورا باید این مهم را مورد توجه قرار دهند زیرا توجه به وظایف شوراها از موازی کاری آنها جلوگیری می‌کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه منتخبین شورا نباید به مردم وعده‌های بی اساس دهند، تصریح کرد: مردم از اعضای شورای شهر و روستا انتظار ندارند که مسائل استان را حل کنند پس بهتر است وعده اعضای شورا در حیطه اختیارات و وظایف قانونی باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط شورا با مردم باید موثر، کارآمد و منطقی باشد، عنوان کرد: شوراها باید از رفتارهای مبتنی بر آزمون و خطا پرهیز و دوری کنند.

عزیزی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در پارلمان شهری شورا گفت: نباید درها را به روی بخش خصوصی بست، میدان دادن به بخش خصوصی با بازگشایی درها به روی رانت‌خواری متفاوت است.

وی تاکید کرد: شکوفایی استان در گروی استفاده از توان بخش خصوصی است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول