اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

‌هیچ دشمنی جرات تعرض به ‌نظام اسلامی ایران را ندارد/انقلاب با ولایت فقیه پابرجا می‌ماند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت:‌ تا زمانی که سایه ولایت فقیه بالای سر انقلاب است و مردم در کنار ولی فقیه قرار دارند این انقلاب پابرجا است و امام به درستی این مسائل را می‌دانست که می‌فرمود به هیچ وجه از آینده این انقلاب خائف نیستم.

‌هیچ دشمنی جرات تعرض به ‌نظام اسلامی ایران را ندارد/انقلاب با ولایت فقیه پابرجا می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در دیدار مدیران ادارات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان شیراز به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: یکی از مباحث اساسی و ریشه‌ای در ادامه مسیر انقلاب‌ها این است که راه اصلی گم نشده و انقلاب همواره با محتوای سازنده خود همراه باشد.

وی افزود: در طول تاریخ، انقلاب‌های فراوانی رخ داده که برخی تکاملی و رو به جلو بوده و بعضی ارتجاعی و واپس‌گرا بوده‌اند.

ایمانی ادامه داد: قسمی از انقلاب‌ها نشات گرفته از ارزش‌های حاکم در زندگی بشر و قسمی منبعث از منافع مادی و ایده‌های برگرفته از طبیعت و زندگی غیرمعنوی افرادی معدود بود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: انقلاب‌های ارتجاعی که جامعه را به عقب می‌برد محل توجه نیست اما انقلاب‌های پیشرو و به‌روز در طول تاریخ دشمنان متعددی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب انبیا و انقلاب‌هایی که علیه منافع زر و زور و قدرت روی داده همواره دشمنانی داشته که در صدد تصرف و مصادره آن بر آمده‌اند.

ایمانی تصریح کرد: دشمنان انقلاب‌ها در پی آن هستند که بتوانند آن را مصادره کرده و از محتوا تهی و جهت حرکت مردم را تغییر دهند.

به گفته وی، بسیاری از انقلاب‌های معاصر جهان به این آسیب گرفتار شدند و به جای نخست بازگشتند.

ایمانی بیان کرد: انقلاب مشروطیت در ایران به عنوان نخستین کشور اسلامی که مردم آن قیام کردند شکل گرفت اما بعد از چند سال مصادره شد و ارتجاع سیاه پهلوی را به بار آورد.

وی تصریح کرد: انقلابی که برای نجات محرومان شکل گرفته بود به اهداف تعیین شده 180 درجه پشت کرد و به ضد خود بدل شد.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز حکومت ملی بر سر کار آمد و مردم خوشحال و خوشنود شدند و به توزیع عادلانه ثروت و آینده کشور دل بستند اما مورد هجمه قرار گرفت و استبداد آریامهری را برای 25 سال حکمفرما کرد.

وی در ادامه گفت: انقلاب الجزایر از مسجد آغاز شد و یک میلیون نفر در مسیر آن قربانی و تعداد بسیاری گرفتار، زندان و شکنجه و تبعید شدند اما با توطئه‌هایی باز هر چیزی به حالت اولیه بازگشت.

ایمانی چند مثال دیگر از انقلاب‌های مصادره و منحرف شده ذکر و اضافه کرد: انقلاب لیبی و مبارزه با استعمار ایتالیا و انقلاب بولشویکی در روسیه که تزارها را برداشت و لنین و استالین را که صد پرده بدتر بودند جای آنان نشاند از همین نوع مصادره انقلاب و انحراف آن است.

وی افزود: دگرگونی انقلاب را جامعه‌شناسان با تعابیر مختلفی بازگو کرده‌اند چنانکه گاه گفته‌اند که در درون هر انقلاب آنتی‌تز آن شکل می‌گیرد و فرزندان انقلاب، انقلاب را می‌خورند یا گاه بیان کرده‌اند که انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد.

مردم مصر تاوان حیات ننگین اسرائیل را می‌پردازند

ایمانی ادامه داد: در مصر برای این که حسنی مبارک را از اریکه قدرت پایین بیاورند 300 شهید دادند اما برای آن که حکومت اسلامی را نگاه دارند تاکنون بیش از هزاران کشته داده‌اند و حتی حسنی مبارک نیز آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بنا بود با استقرار حکومت اسلامی در مصر دروازه رفح باز شود که بسته شد، سفارت اسرائیل تعطیل و رابطه با آمریکا ملغی شود که دوباره وضع به منوال قبل بازگشت.

ایمانی تصریح کرد: در بررسی عوامل نگاه داشتن یک انقلاب نمی‌توان تنها از یک منظر مسائل را تحلیل کرد که این کار باعث می‌شود زاویه دید ما محدود شود چراکه عوامل متعددی یک انقلاب را نگاه می‌دارد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تمام این مراحل را پیش‌بینی کرد که چگونه انقلاب اسلامی ایران حفظ شود و از محتوا خالی و مصادره نشود که اگر این امر رخ می‌داد مرحله بعد از مصادره، هجوم همه‌جانبه ضد انقلاب و قبضه کامل بود.

رویش‌های انقلاب کیفی‌تر از ریزش‌های آن بوده است

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: امام عوامل مختلفی را کنار یکدیگر نهاد و ممزوج کرد و نتیجه این شد که 35 سال انقلاب اسلامی هر روز شکوفاتر و با نشاط‌تر از دیروز خود به پیش ‌رود و با وجود ریزش‌ها، رویش‌های آن کیفی‌تر و عمیق‌تر است.

وی در ادامه گفت: امام در وهله نخست، تمام کارها را بر مبنای قانون استوار و عقل و خرد و علم و دانش را در کار حکمفرما کرد که به درستی می‌دانست اگر حرکتی خرد‌محور، دانش‌بنیان و مبتنی بر فطرت باشد از عوامل انحرافی دور می‌ماند و مجموعه پایدار می‌شود چراکه طبیعت متغیر اما فطرت ثابت است.

ایمانی تصریح کرد: عقل و خردی که از شرع الهی سرچشمه می‌گیرد راهگشا است و می‌تواند انسان و جامعه را از بن‌بست‌ها نجات دهد.

وی ابراز داشت: درست به همین دلیل بود که در روزهای نخستین پیروزی انقلاب امام فرمود قانون شاهنشاهی تا زمان استقرار قانون اسلامی باید مجری باشد چرا که می‌دانست قانون بد از بی‌قانونی بهتر است.

ایمانی بیان کرد: آن روز که برخی گفتند ارتش باید منحل شود و به جای آن ارتش بی‌طبقه توحیدی قرار گیرد امام در مقابل آنان ایستاد و فرمود هر جامعه بشری دشمنانی دارد و نیروی مسلح باید برای حفظ تمامیت یک کشور وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان کرد: ارتش به معنای نظام حساب و کتاب، پایین و بالا و سلسله مراتب است و بدون ضوابط در زمان جنگ هیچ کاری پیش نمی‌رود.

وی در ادامه به برخی از تدابیر حضرت امام در مورد استقرار حاکمیت عقل و قانون اشاره کرد و گشودن حساب 100 امام، تشکیل بنیاد مسکن و نهضت سوادآموزی را از همین دست برشمرد.

به گفته ایمانی، عامل دومی که امام (ره) بر آن تاکید کرد این بود که به جای احزاب، گروه‌ها، سازمان‌ها و ... مردم را صاحبان انقلاب قرار داد.

ایمانی بیان کرد: امام خمینی (ره) می‌دانست که مردم بدنه فعال و پایداری هستند که اگر تمام گروه‌ها و احزاب دچار انحراف شوند، آنان انقلاب را حفظ می‌کنند و از این رو بود که ایشان انتخابات و رای مردم را مستقیم و غیرمستقیم در صدر امور نشاند.

وی ادامه داد: عامل سوم در حفظ انقلاب اسلامی رهبری بوده که به مصداق آیه شریفه «فاستم کما امرت» رهبری باشد که در راه بماند و مردم را در راه نگاه دارد.

ایمانی افزود: تا زمانی که سایه ولایت فقیه بالای سر انقلاب است و مردم در کنار ولی فقیه قرار دارند این انقلاب پابرجا است و امام به درستی این مسائل را می‌دانست که می‌فرمود به هیچ وجه از آینده این انقلاب خائف نیستم.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اکنون پس از سی و اندی سال می‌بینیم که آمریکا و استکبار جهانی در برابر این انقلاب وامانده‌اند و هیچ دشمنی جرات تعرض به این نظام را ندارد.

جابه‌جایی قدرت خون تازه را در رگ‌های کشور به جریان می‌اندازد

وی تصریح کرد: این چنین است که تا محتوای انقلاب پابرجا است جابه‌جایی مدیران و مسئولان در روندی طبیعی صورت گرفته و ریشه اصلی پابرجا است.

به گفته وی، این دگرگونی و جابه‌جایی در قدرت، تازه شدن روح امید و جوان شدن نیروی کار و طراوت در مدیریت اجرایی کشور را در پی دارد.

ایمانی در ادامه افزود: در این شرایط هر مدیری باید خدمت کردن را افتخار و نعمتی بداند که نصیب او شده و بر این خوش اقبالی که نصیب وی شده ببالد و با مردم که صاحبان اصلی نظام هستند با خلقی حسنه رفتار کند.

به گزارش فارس، این برنامه در نخستین روز از هفته دولت به اهتمام حوزه شهدای شهرداری شیراز، حوزه فاطمة‌الزهرا (س) ادارات و حوزه هشت ثامن‌الائمه برگزار شد.

انتهای پیام/‌2448‌/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول