اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به حمله شیمیایی اخیر

داووداوغلو بر لزوم پیگیری راهکارهای سازمان ملل در مواجهه با سوریه تاکید کرد

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای ترک خود با اشاره به حملات شیمیایی اخیر در سوریه بر لزوم اقدام سازمان ملل بر بازرسی منطقه تاکید کرد.

داووداوغلو بر لزوم پیگیری راهکارهای سازمان ملل در مواجهه با سوریه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، «احمد داووداوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که اگر سوریه به سازمان ملل اجازه بازرسی ندهد، باید مسئولیت حملات شیمیایی را بر عهده بگیرد.

وی در دیدار با «اما بونینو» همتای ایتالیایی خود در رم گفت: دولت سوریه در صورتی که به بازرسان سازمان ملل متحد اجازه بازرسی از حومه دمشق را ندهد، به طور ضمنی اذعان کرده که از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

داووداوغلو بر لزوم اجرایی شدن راهکارهای سازمان ملل تاکید کرد.‌

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه در صورت استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی باید مجازات شود، گفت: «در صورتی که سوریه به ناظران اجازه بدهد، آنها باید گام به گام گزارش‌هایی را در این مورد آماده کنند و اگر چنین اجازه‌ای داده نشود، این یعنی دولت سوریه به طور ضمنی به این جنایت اذعان کرده است. البته به سازمان ملل بستگی دارد که چگونه این گام‌ها را بردارد.»

روز چهارشنبه اندکی بعد از ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه، که به دعوت دولت این کشور صورت گرفت، مخالفان از حمله شیمیایی به منطقه «الغوطه» خبر دادند. مسکو می‌گوید اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد مخالفان دولت سوریه با هدف تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، این حمله را انجام داده‌اند. دولت سوریه هم دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول