اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

السفیر: اخضر ابراهیمی روابط با دولت سوریه را احیا می‌کند

«اخضر ابراهیمی» در تلاش است روابط خود با مقامات دمشق را احیا و کانال‌های ارتباطی برای تسریع در روند گفت‌وگوهای سیاسی را بازسازی کند.

السفیر: اخضر ابراهیمی روابط با دولت سوریه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه السفیر لبنان با اشاره به اینکه تلاش‌ها بین المللی برای برگزاری نشست ژنو 2 تسریع شده، از تلاش‌های مسکو برای احیا کانال ارتباطی بین اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل با رهبران سوریه خبر داد.

این درحالی است که انتقادات اخضر ابراهیمی از مقامات دمشق در اواسط سال گذشته باعث شد تا ارتباط بین رهبران سوریه با نماینده سازمان ملل متوقف شود.

وی با انتقاد از سخنرانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دانشگاه دمشق، آنرا ناامید کننده توصیف کرد.

بنابراین گزارش اخضر ابراهیمی در تلاش است تا طرف‌های درگیر در سوریه اعم از دولت و مخالفان را پای میز مذاکره بیاورد ولی هر دو طرف از گفت‌وگو با یکدیگر اکراه دارند.

این روزنامه با اشاره به رایزنی‌های بین ابراهیمی با مقامات تهران، تاکید کرد که وی امیدوار است تا ایران نیز بتواند در مسیر متقاعد کردن دمشق برای پیوستن به روند گفت‌وگوها برای حل سیاسی سازمان ملل را یاری کند.

این در شرایطی است که نشست ژنو2 با ابتکار عمل جان کری و سرگئی لاوروف برای پایان بحران سوریه براساس راه حلی سیاسی و گفت‌وگوی دو طرف درگیری مطرح شده است و طی آن مسکو و واشنگتن متعهد شده‌اند که دولت و مخالفان را برای اولین بار برای گفت‌وگو با یکدیگر برای حل مشکلات متقاعد کنند.

السفیر گزارش داد که مخالفان سوری درخواست جدید آمریکا برای گفت‌وگو با نمایندگان سوریه در نشست ژنو 2 را رد کرده‌اند.

روز گذشته نیز اخضر ابراهیمی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه جامعه جهانی برای حل بحران سوریه از طریق سیاسی توافق نظر دارد، تاکید کرد که طرفین درگیری در این کشور همچنان راه حل سیاسی را به عنوان تنها راه پایان بحران نپذیرفته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول