اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راشاتودی: ارتش آمریکا در حال فراهم‌سازی مقدمات حمله موشکی به سوریه است

شبکه راشاتودی در گزارشی درباره تحرکات ناوگان دریایی ارتش آمریکا نوشت: پنتاگون و کاخ سفید در حال فراهم کردن مقدمات حمله موشکی به سوریه هستند.

راشاتودی: ارتش آمریکا در حال فراهم‌سازی مقدمات حمله موشکی به سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، علیرغم هشدارهای آمریکا علیه مداخله نظامی در سوریه، پنتاگون در حال آماده سازی مقدمات برای حملات موشکی علیه نیروهای ارتش سوریه است.

شبکه سی بی اس نیوز گزارش داد؛ ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است در نشست امروز شنبه در کاخ سفید گزینه‌هایی را برای حمله به سوریه به دولت ارائه کند.

چاک هیگل وزیر دفاع نیز روز جمعه پیشنهاد کرد که ناوهای دریایی برای اقدام علیه سوریه به این کشور نزدیکتر شوند.

چاک هیگل با اشاره به اینکه هر لحظه ممکن است حمله شیمیایی دیگری انجام شود گفت: وزارت دفاع مسئولیت دارد تا گزینه‌های احتمالی را در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد و این مسئله نیازمند استقرار نیروهای آمریکایی و تجهیزات است که بتوانند گزینه‌های متفاوتی را اجرا کنند. این نیروها و تجهیزات باید هر گزینه‌ای که احتمالاً رئیس‌جمهور برمی‌گزیند را اجرا کنند.

هیگل حاضر نشد در خصوص هرگونه اقدام خاص نیروهای آمریکایی توضیحی دهد و تنها گفت که اوباما از پنتاگون خواسته است تا برای گزینه‌های نظامی در سوریه آماده شوند و برخی از این گزینه‌ها نیازمند استقرار نیروهای آمریکا در نزدیکی سوریه است.

این درحالیست که یک مقام دفاعی آمریکا نیز روز جمعه به رویترز گفته است که ناوهای آمریکا حضور نظامی خود در دریای مدیترانه را افزایش داده‌اند و چهارمین ناو حامل موشک کروز عازم مدیترانه شده است.

براساس این گزارش، «ناو یو اس اس ماهان» قرار بود به آمریکا بازگردد اما فرمانده ناوگان ششم دریایی آمریکا از ناو ماهان خواسته است که در منطقه بماند.

هر چهار ناو حاضر قادر به پرتاب موشک‌های دور برد و موشک‌های کروز مافوق صوت به اهداف زمینی هستند.

به دنبال مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای بشار اسد علیه مخالفان، باراک اوباما مجددا تحت فشار قرار دارد تا گام‌های تازه‌ای در قبال بحران سوریه اتخاذ کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول