اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتاق جنگ علیه سوریه در اردن/ نشست محرمانه فرماندهان نظامی چند کشور

یک منبع آگاه نظامی اردنی تأکید کرد در چند روز آینده تعدادی از فرماندهان ستاد ارتش چند کشور از جمله آمریکا و انگلیس در نشستی محرمانه درباره تحولات منطقه در اردن حضور پیدا خواهند کرد.

اتاق جنگ علیه سوریه در اردن/ نشست محرمانه فرماندهان نظامی چند کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، یک منبع آگاه نظامی اردنی اعلام کرد که فرماندهان ستاد ارتش چند کشور از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه برای بررسی تحولات منطقه از جمله سوریه در چند روز آینده در اردن تجمع خواهند کرد.

این منبع آگاه تأکید کرد که به دعوت «مشعل محمد الزبن» فرمانده ستاد ارتش اردن و ژنرال «لوید آستن» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا این نشست در چند روز آینده در امان برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: ژنرال «مارتین دمبسی» فرمانده ستاد ارتش آمریکا و فرماندهان ستادهای ارتش عربستان، قطر، ترکیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا در این نشست حضور خواهند داشت.

این منبع تأکید کرد که این نشست فرصتی برای کشورهای شرکت کننده است تا امور مربوط به امنیت منطقه و پیامدهای بحران سوریه را بررسی کنند و ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های نظامی میان اردن و کشورهای شرکت کننده در این نشست را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: این نشست در ادامه جلسه‌های دیگری در این زمینه است که پیشتر در اردن برگزار شده بود و هدف از آن همکاری نظامی میان کشورهای شرکت کننده و بررسی تحولات منطقه و تأثیر آن بر کل منطقه است.

پیشتر ایالات متحده در راستای مانور «شیر در کمین» مجموعه‌ای جنگنده‌های اف 16 و سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در اردن مستقر کرده بود و بیش از هزار نیروی ارتش را به این کشور اعزام کرده بود.

این در حالی است که در پی ادعای نیروهای معارض سوری نسبت به حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق به نظر می‌رسد این نشست محرمانه در شرایط فعلی، اتاق جنگی برای بررسی احتمالات موجود برای حمله نظامی به سوریه باشد.

پیشتر «باراک اوباما» از پنتاگون خواسته بود که طرح‌های خود برای حمله نظامی به سوریه را ارائه دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول