اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به کمبود دارو

پزشکان در تجویز داروها دقت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان کمبود دارو را مقوله‌ای جدی عنوان کرد و از پزشکان خواست با دقت در تجویزها، سرمایه‌ها را بیهوده هدر ندهند.

پزشکان در تجویز داروها دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز در باغ دانشگاه علوم پزشکی همدان پیکر انسان را به مدینه الهی تشبیه کرد و افزود: جسم در برابر خدا مسئول است و انسان هم مسئول مراقبت از جسم در برابر خداوند است.

وی با اشاره به جایگاه طبابت در احادیث و روایات ادامه داد: چه حسنه‌ای بهتر از اینکه حفظ کالبد و جسم انسان بر عهده پزشکان قرار گرفته تا با برگرداندن سلامتی به بیمار در حسنه‌اش شریک باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به رویکرد مدیریتی خود در دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید با تدبیر، امکانات موجود و شرایط را بسنجیم و از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی گفت: مشکل مهم موجود در جامعه پزشکی مربوطه به پزشکان عمومی است که در مقابل زحمات فراوان و کار سخت مزایای کمی به آنها تعلق می‌گیرد.

موسوی‌بهار گفت: پزشکان و داروسازان سرمایه‌های جامعه هستند که باید به سلامت خود بیش از پیش توجه کنند و با مراقبت از خود مراقب جامعه باشند.

وی صرفه‌جویی را به دنبال صرفه جستن معنا کرد و گفت: روحیه صرفه‌جویی باید بین مردم و مسئولان نهادینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان کمبود دارو را مقوله‌ای جدی عنوان کرد و از پزشکان خواست با دقت در تجویزها، سرمایه‌ها را بیهوده هدر ندهند.

وی اصلاح فرهنگ مراجعه به درمانگاه‌ها و پزشکان را خواستار شد و افزود: رسالت تحقق این امر بر دوش پزشکان و متولیان امر است.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در نظام دارویی کشور متأسفانه اینگونه جا افتاده که اگر نسخه پر از دارو و قرص باشد حاکی از طبابت بهتر پزشک است، افزود: منازل مردم داروخانه‌های کوچک هستند که نباید اینگونه باشد.

وی در پایان فرهنگسازی در این بخش را مهم دانست و گفت: اصرار بیماران بر دریافت برخی داروها و نوشتن آنها در نسخه‌ها به بیماران منجر به تجویز داروهای غیر ضرور می‌شود.

انتهای پیام/2499/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول