اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

افزایش طلاق در روستاهای بناب نگران کننده است

فرماندار شهرستان بناب از افزایش میزان طلاق در سطح روستاهای بناب ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار طلاق در بین روستاییان نسبت به شهر افزایش یافته است.

افزایش طلاق در روستاهای بناب نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی بناب با حضور مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی افزایش طلاق در روستاهای این شهرستان را تأثیر منفی ماهواره‌های مبتذل و تهاجم فرهنگ غرب در روستاها دانست.

وی اظهار کرد: ریشه این مسائل به ضعف فرهنگی جامعه مربوط می‌شود و متولیان فرهنگی باید آنقدر کار فرهنگی کنند تا از متلاشی شدن کانون خانواده‌ها جلوگیری کنند.

وی سپس از نیمه تمام ماندن احداث بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی بناب انتقاد کرد و گفت: این بخش که تنها بخش مراقبت‌های ویژه شهرستان محسوب می‌شود، برای تکمیل شدن به 4 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

برقی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست درخصوص اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل این بخش تسریع کنند.

در 4 ماهه امسال 845 کودک متولد و به جمعیت بناب افزوده شده‌اند

رئیس اداره ثبت احوال بناب از ثبت 845 مورد ولادت در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 435 نفر پسر و بقیه دختر و همچنین 515 نفر شهری و بقیه روستایی هستند.

عبدالرضا اسماعیل‌نیا با بیان اینکه 99.8 درصد این ولادت‌ها در مهلت قانونی مقرر ثبت شده است؛ گفت: کل آمار ولادت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی در ادامه از ثبت 238 مورد فوت در چهار ماه اول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 130 مورد مرد و بقیه زن و همچنین 117 مورد از آنها شهری و بقیه روستایی بودند.

اسماعیل نیا تصریح کرد: 96.6 درصد از کل فوتی‌های چهار ماه گذشته در مهلت قانونی مقرر ثبت شده و نسبت به مدت مشابه گذشته 1.2 افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال بناب به آمار ازدواج و طلاق این شهرستان در چهار ماه اول امسال هم اشاره کرد و گفت: در این مدت 591 مورد ازدواج و 107 مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت ازدواج به طلاق 5.5 به یک یعنی 18 درصد است.

عبدالرضا اسماعیل‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از زمانی که طرح پوشش وقایع حیاتی در کشور اجرا می‌شود، سیاست کلی ما برمبنای تشویق و فرهنگ‌سازی بوده تا سطح آگاهی عمومی جامعه را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در قانون بودجه 92 به صراحت اعلام شده افرادی که وقایع حیاتی را در مهلت قانونی به ثبت نرسانند ضمن معرفی به مراجع قضایی به 10 تا 50 هزار تومان جریمه می‌شوند؛ اما تا امروز از این حربه استفاده نکرده‌ایم.

اسماعیل‌نیا همچنین خواستار صدور به موقع گواهی فوت توسط پزشکان مراکز بهداشتی روستاها و احداث غسالخانه مرکزی بهداشتی و استاندارد در بناب شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه امضا شده باید تمام وقایع ازدواج، طلاق و حتی اعلامیه‌های فوت از طریق سیستم یکپارچه الکترونیکی در دفاتر اسناد ثبت شده و به سرعت ارسال شوند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/60001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول