اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

زنگ خطر عادی‏ سازی طلاق در رسانه‌ها به صدا درآمده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: متأسفانه در سال‏های اخیر، زنگ خطر عادی‏ سازی طلاق در رسانه‌ها به صدا درآمده است و باید برای این معضل چاره‏ ای اندیشیده شود.

زنگ خطر عادی‏ سازی طلاق در رسانه‌ها به صدا درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، نعمت ستوده‏ اصل در دومین همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش که با حضور بیش از 70 نفر از مربیان و ورزشکاران در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج سمنان برگزار شد، بیان کرد: مهم‌ترین بحث در سبک زندگی اسلامی، تعالی خانواده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: متأسفانه در همین یک سال گذشته شاهد پخش فیلم‌هایی با موضوع تبلیغ طلاق هستیم؛ قهوه تلخ در شبکه خانگی و تکرار سریال مسافران در شبکه‌های رسانه ملی انجام شد.

ستوده‏ اصل افزود: در این مجموعه‏ ها، افراد در آن پس از طلاق گرفتن شادی کرده و کیک طلاق می‌خورند و این زنگ خطری برای جامعه است که قبیح‌ترین حلال در نزد خدا این قدر عادی و حتی خوشایند شود.

وی اظهار کرد: بیشتر طلاق‌ها در دو سال نخست زندگی رخ می‌دهد و زندگی‌ها اصلاً به مرحله تحکیم نمی‌رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: در ابتدا، زوجین احساس سرمستی و شادی زایدالوصفی از ازدواج می‌کنند؛ اما خیلی زود مرحله شیفتگی به پایان رسیده و دچار سرخوردگی می‌شوند.

ستوده‏ اصل اظهار کرد: در زندگی مشترک باید فردیت وجود داشته باشد، یعنی زن و شوهر نباید در هم ذوب و یکی شوند؛ بلکه هر کدام شخصیت واحد خود را حفظ کنند و همدیگر را منطقی دوست بدارند.

5 علت اصلی جدایی‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره علت عمده اختلافات خانوادگی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که سبک‌های تربیتی، اختلاف بر سر قواعد و مقررات، نظام ارزش‌ها و باورها، سیستم توقعات و مشکلات جنسی عمده‌ترین دلایل اختلافات خانوادگی است.

ستوده‎اصل کاهش سن بلوغ از 16 به 11 سالگی را نتیجه استفاده از فضای مجازی و اینترنت و آپارتمان‏ نشینی بیان کرد.

وی گفت: هم‏ اکنون فاصله سنی بین بلوغ و ازدواج بسیار زیاد بوده و همین فاصله زیاد سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در جامعه شده است.

هجوم آموزش‌های چندگانه

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: تا دیروز پدر و مادر به تنهایی فرزندانشان را تربیت می‌کردند؛ اما تحقیقات امروز نشان می‌دهد والدین تنها 30 درصد از تربیت فرزند را بر عهده دارند.

ستوده ‏اصل اضافه کرد: مابقی این تربیت، توسط دیگران از جمله فضای مجازی و دوستان و صدا و سیما و اقوام انجام می‌شود و همین امر سبب کاهش اقتدار خانواده شده است.

وی خانواده‌ سالم را خانواده صبور و شکیبا دانست و گفت: ورزش بهترین راه برای کسب شکیبایی و صبر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: در خانواده سالم خداوند در رأس هرم است و مرد راستین و زن راستین در رده بعدی قرار دارند و پس از آن‌ها فرزند راستین و خانواده راستین قرار دارند که در نهایت منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول