اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ثبت اختراعات پارک علم و فناوری خلیج فارس:

مدت زمان صدور گواهی ثبت اختراع به‌طور متوسط یک ماه است

کارشناس ثبت اختراعات پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: به طور متوسط یک ماه طول می‌کشد تا گواهی ثبت اختراع صادر شود و از آن زمان، مخترع 12 ماه برای گرفتن تاییدیه علمی فرصت دارد.

مدت زمان صدور گواهی ثبت اختراع به‌طور متوسط یک ماه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان بوشهر مهندس احمد منصوری در اولین کارگاه آموزشی ثبت اختراع با بیان اینکه در گذشته ثبت اختراع از طریق مراجعه حضوری و تکمیل فرم‌های اظهارنامه‌ای صورت می‌گرفت، افزود: در این روال سنتی برای ثبت اختراع مدت زمان زیادی به طول می‌کشید و گاهی نیز با گم شدن پرونده اختراعات، عملاً اختراع به مرحله ثبت نهایی نمی‌رسید.

وی افزود:برای نظام‌مند شدن پروسه ثبت اختراع و کاستن از مشکلات آن، پورتال اداره کل مالکیت‌های صنعتی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: مخترع پس از مراجعه به سامانه اداره کل مالکیت‌های صنعتی به آدرس http://iripo.ssaa.ir، پس از تکمیل اظهارنامه‌های مربوطه، مشخصات اختراع و صاحبان امتیاز آن در این سامانه درج می‌کند.

منصوری خاطرنشان کرد: به طور متوسط یک ماه طول می‌کشد تا گواهی ثبت اختراع صادر شود و از آن زمان مخترع 12 ماه برای گرفتن تاییدیه علمی فرصت دارد.

وی با بیان اینکه مخترع پس از دریافت گواهی ثبت اختراع ، برای اخذ تاییدیه علمی باید به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مراجعه کند تصریح کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز بعد از مصاحبه حضوری و بررسی‌های علمی اختراع، نسبت به صدور تاییدیه علمی اقدام می‌کند.

منصوری در خصوص تفاوت ثبت اختراع در ایران و سایر کشورها گفت: در برخی کشورها ثبت اختراع منوط به ساخت کامل آن است، در حالیکه در ایران می‌توان قبل از تکمیل اختراع، نسبت به ثبت آن اقدام کرد.

وی با تأکید بر لزوم عدم افشای اطلاعات در خصوص جزئیات اختراع توسط مخترع گفت: مخترع در اولین جایی که اقدام به افشای اطلاعات در مورد اختراع خود می‌کند، باید نسبت به ثبت اقدام کند، در غیر اینصورت حق ثبت اختراع از او سلب خواهد شد.

با توجه به اینکه جشنواره بزرگ اختراعات خلیج فارس آذرماه امسال با حضور مخترعین پنج استان بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد به میزبانی بوشهر برگزار می شود، بنیاد نخبگان استان بوشهر اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع نموده است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول