اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

خوزستان نباید توسعه نامتوازن داشته باشد

امام جمعه موقت اهواز گفت: نباید در خوزستان توسعه نامتوازن وجود داشته باشد و این بدان معناست که مثلا سدی ساخته شود و پتروشیمی آغاز به کار کند ولی در نزدیکی آن روستایی محروم و فقیر وجود داشته باشد.

خوزستان نباید توسعه نامتوازن داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار کرد: پس از بهره‌برداری از سد کارون 3 و به تولید برق رسیدن آن، مردم و روستاهای اطراف آن به فراموشی سپرده شده‌اند.

وی بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان یک اتفاق غم بار و دلخراشی به وقوع پیوست افزود: این حادثه سقوط مینی بوس در دریاچه سد کارون 3 بود که در این حادثه 12 نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند.

استاد حوزه علمیه اهواز با تاکید بر این نکته که این قضیه هنوز حل نشده است اضافه کرد: وقتی در نقطه‌ای از کشور سدی ساخته می‌شود خیلی از روستا‌ها زیر آب می‌روند و راه‌های مواصلاتی و جاده‌های دسترسی آن‌ها برخی دیگر نیز از بین می‌رود که در ساخت سد کارون 3 در ایذه این موضوع اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: با ساخت سد کارون 3 راه ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان ایذه، به زیر آب رفت و تخریب شد ولی برای ساخت مجدد آن اقدامی صورت نگرفت که ساکنان این روستا‌ها برای رفت و آمد با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به مشکلات روستائیان اطراف سد کارون 3 پس از به زیر آب رفتن راه‌های مواصلاتی و تخریب شدن آن خاطرنشان کرد: متاسفانه وسایلی که برای رفت و آمد اهالی روستاهای اطراف سد در نظر گرفته شده است همیشه در دسترس نبوده‌اند و فقط در ساعات خاصی مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

به گفته وی، به علت تخریب شدن راه‌های روستاهای اطراف سد کارون 3 مواردی پیش آمد که به علت بیماری و دیر رسیدن به بیمارستان، هموطنی جان خود را از دست داد.

حسن‌زاده با بیان این نکته که متاسفانه در قضیه سد سازی پس از اینکه منافع ملی تامین شد کار‌‌ رها می‌شود افزود: نباید این طور باشد که مثلا سد و یا نیروگاه آبی وقتی به تولید برق رسید‌‌ رها شود و منافع استانی که خدمات رسانی به ساکنان اطراف سد است به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: باید راه‌هایی که در اطراف سد کارون 3 تخریب شده است بازسازی شود و پل‌های خراب شده در مسیرهای روستایی را نیز دوباره بسازند تا دیگر شاهد حوادث این چنینی و از دست دادن تعدادی از هموطنانمان در هیچ نقطه‌ای از کشور نباشیم.

به گفته خطیب جمعه اهواز، این حادثه باید جبران شود و برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در اطراف سدهای موجود در استان خوزستان، می‌طلبد که اقدامات اساسی انجام شود.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: نباید در استان خوزستان توسعه نامتوازن وجود داشته باشد و این بدان معناست که مثلا سدی ساخته شود و پتروشیمی آغاز به کار کند ولی در نزدیکی آن روستایی محروم و فقیر وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با توصیه به همگان برای رعایت تقوای الهی به تاکید اسلام بر مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: در 50 سال گذشته از سوی دشمنان اسلام تلاش شد تا در بین مسلمانان و جامعه اسلامی جایگاه خانواده از بین برود.

این استاد حوزه‌های علمیه اهواز بیان کرد: در غرب خانواده مفهومی ندارد و زندگی بسیاری از غربی‌ها در کشورهای مختلف مانند یک زندگی حیوانی بدون احساس و ارتباط با نزدیکان و اقوام است.

وی با بیان اینکه همسانی حضور زن در اجتماع پا به پای مردان با فرهنگ دینی و اجتماعی ما منافات دارد افزود: نباید این طور تصور شود که چون زن نباید در برخی از کار‌ها فعالیت کند به او ظلم می‌شود بلکه او را از وظایف زنانگی‌اش دور می‌کند.

حسن‌زاده در ادامه به مشاغلی که برای حضور زنان ایراد ندارد اشاره کرد و اظهار داشت: مشاغلی مانند کار در آموزش و پرورش، دانشگاه و بهداشت و درمان از جمله مواردی که زن‌ها می‌توانند در آن بخش‌ها مشغول شوند و هیچ منافاتی هم با فرهنگ دینی ما ندارد.

وی در ادامه به بحث کنترل جمعیت اشاره کرد و با بیان نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با این موضوع گفت: اجرای این طرح ابتدا کار درستی بوده ولی ادامه آن اشتباه است زیرا با این کار جامعه ما رو به پیری می‌رود.

به گفته امام جمعه موقت اهواز، یک جامعه سالم، پویا و با نشاط جامعه‌ای است که افراد آن جوان باشند نه مانند برخی از کشورهای غربی پیر و سالخورده باشند.

وی در ادامه به آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و وزرای دولت باید هر آنچه را به مردم قول داده‌اند عملی سازند.

حسن‌زاده به سالروز شهادت حضرت حمزه (س) در جنگ احد اشاره کرد و گفت: مسلمانان در این جنگ به خاطر سرپیچی از دستور پیامبر اعظم (ص) در مقابل دشمن شکست خوردند.

امام جمعه موقت اهواز حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را شخصیت بسیار بزرگی در جهان اسلام معرفی کرد و سالروز رحلت ایشان را به همه شیعیان تسلیت گفت.

انتهای پیام/72010/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول