اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

تقدیر از مسئولان وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به هفته دولت، تقدیر از زحمات مسئولان در تمام رده‌ها را وظیفه همگانی دانست.

تقدیر از مسئولان وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی (ص) این شهر برگزار شد با اشاره به نزدیکی ایام هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است تا آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم از زحمات دولتمردان برای تلاش و خدمت در مناطق مختلف میهن اسلامی تقدیر و تشکر کند.

وی با بیان اینکه تقدیر و قدردانی از زحمات همه مسئولان از بالاترین تا پایین‌ترین سمت‌ها وظیفه همگانی است، بیان داشت: بی‌تردید این قدردانی موجب افزایش انگیزه در خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: شایسته است تا رئیس‌جمهور جدید دکتر حسن روحانی و دولت یازدهم علاوه بر ارائه خدمات عملی‌تر از دولت‌های گذشته به مردم و میهن اسلامی دچار روزمرگی نشده و گام‌ها را استوارتر بردارد.

باریک‌بین خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید در عرصه خدمت‌رسانی به مردم از دولت‌های گذشته جلوتر حرکت و در این راستا یعنی رفع محرومیت‌ها و برداشتن مشکلات پیشگام‌تر از دولت‌های قبلی باشد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کار دولت و همچنین رهنمودهای ایشان برای کار دولت جدید، بیان داشت: بی‌تردید دولت یازدهم با نداشتن نقطه ضعف‌های دولت‌های قبلی و همچنین تقویت نقطه قوت‌های دولت‌های گذشته می‌تواند دولتی کامل‌تر نسبت به دولت‌های قبلی بوده و سیاست‌ها، رفتارها و مدیریت‌ها را نیز در حد قابل قبلی در کشور اجرا کند.

وی تاکید کرد: شایسته‌سالاری مسئله مهمی است که باید مورد اهمیت قرار گیرد. به نحوی که انتظار می‌رود شایسته سالاری نمره به مراتب بیشتری را در دولت یازدهم به خود اختصاص دهد.

باریک‌بین در تشریح اهمیت و ضرورت شایسته‌سالاری در دولت یازدهم اضافه کرد: اگر مدیرانی که در مناصب مختلف گمارده می‌شوند خدای ناکرده صلاحیت لازم را نداشته باشند، نخستین ضرر آن متوجه مردم خواهد شد. پس دولت موظف است با توجه و دقت بیشتر به شایسته سالاری در ارائه منصب‌ها به مسئولان از ضرر زدن به مردم خودداری کند.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: مؤلفه‌های دیگری از نگاه مردم باید در دولت یازدهم مدنظر قرار گیرد که از این جمله به جز شایسته سالاری می‌توان به پاکدستی، حفظ بیت‌المال، خدمتگزاری، تلاش جهادی اشاره کرد.

باریک‌بین تاکید کرد: باید در مناصب کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران به عنوان جایگاهی برای خدمت در راستای جمع کردن توشه اخروی نگریست که اگر این تفکر در بین مسئولان تبیین و گسترش یابد بی‌تردید آرامش امروز جامعه نیز استمرار می‌یابد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به برنامه‌های «روز قزوین» عنوان کرد: قزوین در ماه جاری دو رویداد مهم را میزبانی می‌کند که یکی از آنها بزرگداشت آیت‌الله سیدموسی زرآبادی در 12 شهریور ماه و دیگری برگزاری برنامه‌های روز قزوین از جمله تجلیل و بزرگداشت مفاخر این استان است.

وی اضافه کرد: باید دقت کرد که توجه به مفاخر یک استان از نکات مهمی است می‌تواند برای الگوسازی در نسل جوان و نوجوان موثر واقع شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بی‌تردید با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان شناساندن بزرگان و مفاخری که داشته‌های ما محسوب می‌شود می‌تواند در شخصیت‌سازی مناسب نسل جدید موثر باشد.

وی برگزاری مراسم روز قزوین را در راستای استفاده از ظرفیت‌های این شهر موثر دانست و تاکید کرد: حضور گردشگران خارجی و داخلی،‌شناسایی نقاط قوت و ارائه آن به گردشگران،‌بهره‌برداری از حوزه‌های مختلف اقتصادی، تاریخی و فرهنگی قزوین و همچنین رونق گردشگری اقتصادی از مزایای برگزاری روز قزوین است.

باریک‌بین برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی را که با حضور نمایندگان کشورهای خارجی همزمان با مراسم روز قزوین در این شهر برگزار می شود امری مهم عنوان و تاکید کرد: باید در برگزاری همه این مراسم‌ها علاوه بر دقت به میزبانی مطلوب حدود شرعی و فرهنگی نیز رعایت شود.

امام جمعه موقت خواستار دقت در مسائل اقتصادی برگزاری همایش‌های شهریور ماه جاری در قزوین شد و از مسئولان خواست تا در این خصوص نگاهی دقیق و ریزبینانه داشته باشد.

وی در خاتمه با اشاره به روز پزشک جایگاه علم پزشکی و پزشکان را در جامعه امروز به برکت انقلاب اسلامی در خور توجه دانست.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول