اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

امام جمعه وامدار هیچ‌ گروه و حزبی نیست

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام جمعه وابسته و وام‌دار هیچ گروه و حزبی نیست بلکه وامدار اسلام و ولایت است.

امام جمعه وامدار هیچ‌ گروه و حزبی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد تقوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه تویسرکان، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با قیام علیه رژیم طاغوت سنت نبوی و سیره‌ علوی را احیا کرد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با صلابت و اقتدار راه امام(ره) و شهدا را ادامه می‌دهند.

وی تأکید کرد: همه امور ما باید تابع نماز باشد چراکه با نماز بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل می‌شود.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه یکی از خصیصه‌های انسان‌های صالح اقامه نماز در حکومت است، تصریح کرد: همه کارها در نظام مقدس جمهوری اسلامی با نماز آغاز می‌شود.

وی از روز جمعه به عنوان سید و سرور روزها یاد کرد و گفت: عظمت روز جمعه از عید فطر و قربان هم بالاتر است.روز جمعه، روز عهد و پیمان مجدد با بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و جانشین ایشان ولی امر مسلمین است.

تقوی با بیان اینکه در هر زمان نیازمند تذکر و موعظه هستیم، ابراز داشت: خطیب جمعه موظف است در دو خطبه مردم را موعظه و تذکرات لازم را به آنها بدهد.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دعوت به تقوا، بصیرت‌افزایی و افشای توطئه‌های دشمنان را از جمله وظایف امام جمعه برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه کارکردهای گوناگونی دارد، ابراز کرد: مهمترین رسالت امام جمعه دعوت همه اقشار مردم به وحدت است.

تقوی امام جمعه را محور وحدت و همدلی مردم خواند و تصریح کرد: امام جمعه وابسته و وام‌دار هیچ گروه و حزبی نیست و تنها وامدار اسلام و ولایت است.

گفتنی است معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با قرائت حکم این نهاد در مصلای نماز جمعه «حجت الاسلام مرتضی موحدی» را رسماً به سمت امام جمعه شهرستان تویسرکان منصوب و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی ارزنده با اهدای لوح تقدیر و تجلیل کرد.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول