اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس آگاهی فارس هشدار داد

ترفند جدید کلاهبرداری از حساب پزشکان

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از ترفند جدید افراد سودجو برای کلاهبرداری از حساب پزشکان خبر داد.

ترفند جدید کلاهبرداری از حساب پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سیروس حیدری اظهار داشت: مدتی است برخی از کلاهبرداران پس از استخراج مشخصات، آدرس و تلفن تماس پزشکان در سطح این استان با آنان تماس گرفته و برای اخذ خدمات از آنان می‌خواهند که برای پرداخت کل یا بخشی از هزینه ارائه خدمات شماره کارت بانک خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: این افراد سودجو به بهانه اطمینان از واریز شدن پول از پزشکان می‌خواهند که به یکی از خودپردازهای بانک مراجعه و شماره حساب خود را برای واریز کردن وجه کنترل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: پزشکان این موضوع را به منشی‌های خود واگذار و فرد کلاهبردار پس از کشاندن منشی به پای خودپرداز و با قدرت بیان خود و سوءاستفاده از ناآگاهی فرد از امور بانکی او را به قسمت انتقال وجه راهنمایی می‌کنند.

حیدری ادامه داد: این افراد سودجو سپس با ترفندهایی که طرف متوجه نشود از او می‌خواهند ابتدا موجودی حساب را اعلام سپس شماره کارت و مبلغ موجودی را به صورت کدهای دو یا سه رقمی وارد و دکمه انتقال وجه را فشار دهد.

وی بیان کرد: با این کار به جای انتقال وجه از حساب کلاهبردار به حساب پزشک پول از حساب وی به حساب کلاهبردار منتقل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: از آنجا که برای اطمینان از واریز وجه نیازی به ورود به بخش انتقال وجه نیست و دارنده کارت فقط با گرفتن موجودی می‌تواند از واریز شدن و انتقال پول به حساب و کارت خود مطمئن شود، شهروندان مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند و در صورت برخورد با موارد مشابه، تلفن فرد تماس گیرنده را به شماره 07112184090 اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس اطلاع دهند.

سارقان لوازم خودرو در شیراز دستگیر شدند

بر اساس این گزارش همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری چهار سارق درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی گفت: ماموران کلانتری 15 قصرالدشت شیراز مطلع شدند یک خودرو پراید با چهار سرنشین در سطح شهر اقدام به سرقت لوازم خودرو می‌کنند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران شناسایی و دستگیری سرنشینان خودرو را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود: با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و گشت‌های نامحسوس و شگردهای پلیسی سرانجام خودرو مورد نظر شناسایی و در یک عملیات منسجم توقیف و هر چهار سرنشین آن دستگیر شدند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: چهار متهم دستگیر شده برای تحقیقات و بررسی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی این استان قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول