اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراقب پیامک‌های جعلی دلالان میراث فرهنگی باشید

کلاهبرداری با پیشنهاد تکه نانی برای من و تو!

رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: دلالان خرید و فروش آثار تاریخی و به ویژه سکه‌های بدلی، با هدف کلاهبرداری، پیامک‌های جعلی برای افراد ارسال می‌کنند.

کلاهبرداری با پیشنهاد تکه نانی برای من و تو!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، علی محمد گلستانی اظهار داشت: برخی دلالان میراث فرهنگی، پیامک‌هایی با متن‌های متفاوت و فریبنده برای مردم ارسال می‌کنند که باعث فریب برخی از افراد شده است.

وی متن یکی از این پیامک‌های جعلی را چنین عنوان کرد که  «من چوپانی هستم سید که در حال چراندن گوسفندانم به تعدادی سکه برخورد کرده‌ام و با استخاره به قرآن، شماره شما مشخص شد، تو را به حضرت عباس مرا لو نده و بیا آنها را به تو بفروشم تا تکه نانی هم به زن و بچه من و هم به زن و بچه تو برسد.»

گلستانی در پایان اضافه کرد: لازم است مردم به منظور حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی و مواریث ملی با مراجع ذی‌ربط همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برخورد با این‌گونه دلالان و کاوشگران غیرمجاز میراث فرهنگی، مراتب را به حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اطلاع دهند.

به گزارش فارس، تا کنون با تعدادی از این دست افراد متخلف برخورد قانونی شده است.

انتهای پیام/‌2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول