اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی:

باند کلاهبرداری در تبریز متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از کشف و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری در تبریز خبر داد.

باند کلاهبرداری در تبریز متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان‌شرقی، صابر عباس‌زاده گفت: به دنبال گزارش صنوف مختلف مردمی مبنی بر کلاهبرداری‌های کلان با چک‌های بلامحل توسط عده‌ای از کلاهبرداران، موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت و با تلاش ماموران، اعضای باند دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: با انجام بازجویی‌های تخصصی از متهم دستگیر شده مشخص شد متهمان با تشکیل یک باند بزرگ به ریاست متهم سابقه‌دار به هویت معلوم که دارای چهار فقره سابقه کلاهبرداری است به اتفاق 18 نفر دیگر با طعمه قرار دادن شخصی به هویت «م ـ ن» و «ع ـ ن» با پرداخت مبالغ ناچیز برای آنان از بانک‌های اقتصاد نوین، بانک مهر، ملت، سپه، ملی، حکمت ایرانیان، رفاه کارگران و پست بانک حساب باز کرده و پس از اخذ دسته چک از آنان در بازار کلاهبرداری کردند.

رئیس پلیس آگاهی در تشریح این خبر گفت: با استعلام اولیه از یکی از بانک‌ها مشخص شد که مشخصات صاحب حساب مجعول است، لزوما معرف ایشان با استعلام از بانک اطلاعاتی شناسایی و به یگان احضار شدند که اعلام کردند وی را نمی‌شناسند و مدتی است کارت ملی و مدارک دیگر خود را مفقود کردند و کلاهبرداران و جاعلان با مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر و اقدامات تخصصی مشخص شد شخصی که خود را به بانک و مالباختگان معرفی کرده کلاهبردار است که با وجود ارائه آدرس‌های مجعول به بانک دسته چک 25 برگی دریافت کرده است.

عباس‌زاده گفت: متهمان دستگیر شده تعداد 16 نفر شاکی داشتند که شناسایی و با ارائه شکواییه مشخص شد آنان با ارائه چک‌های بلامحل، انواع پکیج ،برنج، سیگار، مبل، وسایل و تجهیزات پزشکی، تشک رویال و ...کلاهبرداری و متواری شدند.

وی افزود: با دستگیری هر یک از متهمان و بازجویی علمی از آنان و اعتراف به کلاهبرداری با همدستی دیگر متهمان تعداد 18 نفر از اعضای باند با اقدام به موقع پلیسی و با استفاده از شیوه تعقیب و مراقبت دستگیر و از آنان بازجویی تخصصی به عمل آمده و همگی به مرجع قضایی معرفی و اکثر متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: از متهمان دستگیر شده تعداد چهار تخته فرش دستباف به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال و لوازم و تجهیزات پزشکی به ارزش 180 میلیون ریال و تعداد 10 عدد گواهینامه جعلی، مهر جعلی اداره بازرگانی و صدها فقره کاغذ و نامه‌های جعلی با آرم ادارات ...کشف، و دو دستگاه خودروی مورد استفاده آنان نیز توقیف شد.

انتهای پیام/60002/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول