اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اعلام ورشکستگی سبلان پارچه و حضور 5 سرمایه‌گذار جدید / نامجو به وعده‌های خود عمل نکرد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اعلام ورشکستگی سبلان پارچه گفت: قرار است پنج نفر سرمایه‌گذار مدیریت این کارها را مجدداً بر عهده گرفته و از مهر ماه فعالیت مجدد این واحد تولیدی و صنعتی را شاهد باشیم.

اعلام ورشکستگی سبلان پارچه و حضور 5 سرمایه‌گذار جدید / نامجو به وعده‌های خود عمل نکرد

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در اجرای مصوبات جلسات شورای اداری شهرستان اردبیل اکثر این مصوبات اجرایی شده که این کار در سایه تلاش و همت فرماندار اردبیل تحقق یافته است که امیدواریم نواقصات احتمالی نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل به شکل عمده در محدوده شهرستان اردبیل واقع شده و فرمانداری این شهرستان باید در این زمینه نقش ایفا کند، خاطرنشان کرد: ما جلسه‌ای که با وزیر قبلی و معاون زیر‌ساخت‌های راه‌ها داشتیم از زبان آنها شنیدیم که راه‌آهن اردبیل 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اخیراً نیز 25 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

این نماینده مجلس یادآور شد: با وعده‌ای که با وزیر جدید راه و شهرسازی در تکمیل این پروژه داده‌ است به نظر می‌رسد راه‌آهن اردبیل تا پایان سال 94 به سرانجام برسد.

افضلی‌فرد گفت: در قالب کمیته پیگیری به جد از وزیر جدید موضوع راه‌آهن اردبیل را دنبال می‌کنیم و امیدواریم مسئولان خلف وعده نکنند.

وی با بیان اینکه بخش عظیم و سنگین کار در پروژه راه‌آهن اجرایی شده و پیشرفت 31 درصدی نشانگر کندی کامل پروژه نیست، عنوان کرد: 31 درصد اجرایی شده مربوط به بخش صعب‌العبور و سختی این مسیر است که با یک همت جدید و تلاش پیگیرانه می‌توان در دو سال آینده این پروژه را به مرحله نهایی رساند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت راه‌اندازی بخش پوشاک سبلان پارچه و فراهم شدن فرصت اشتغال برای حداقل یک هزار نفر از بیکاران منطقه را در این مجموعه یادآور شد و ابراز داشت: با اعلام ورشکستگی سبلان پارچه پنج نفر سرمایه‌گذار قرار است از مهر ماه اقداماتشان را آغاز کنند و انتظار داریم ظرف ماه‌های آینده با فعال شدن این مجموعه شاهد جذب بیکاران بی‌شماری در این کارخانه بزرگ و عظیم باشیم.

380 میلیون متر‌مکعب سهم اردبیل از حق‌آبه قزل‌اوزن

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به رایزنی‌های انجام شده با وزیر جدید نیرو در تضمین تحقق دو حق‌آبه قزل‌اوزن و ارس را یادآور شد و افزود: 500 میلیون متر‌مکعب آب این استان وارد این حوزه آبریز می‌شود در حالی که قرار است 380 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه استان از این حوزه آبریز مهم یعنی قزل‌اوزن تخصیص یابد که نامجو وزیر سابق نیرو به رغم وعده‌ای که داده بود به وعده‌هایش عمل نکرد و در این کار توفیقی برای استان به دست نیامد.

وی تصریح کرد: بنده در جمع 100 نماینده مجلس از چیت‌چیان خواستم عدالت منطقه‌ای را رعایت کند و 380 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه استان را که مربوط به آب شرب و صنعت است از این حوزه آبریز تامین کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه ما در سطح استان با مشکل جدی آب روبرو هستیم، ادامه داد: همین کمبودها سبب شده تا نرخ بیکاری در کشاورزی بالا باشد.

افضلی‌فرد در خصوص حق‌آبه ارس نیز گفت: مشاجره‌های ناصواب بین نمایندگان استان اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی در این زمینه انجام شد به طوری که ما سهم‌مان را از یک میلیارد و 800 میلیون متر‌مکعب ارس که حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب است خواستار شدیم و قرار شد 600 میلیون متر‌مکعب باقیمانده نیز هرگونه که خودشان طراحی می‌کنند به سایر استان‌ها بدهند تا استان اردبیل از این بابت متضرر نشود.

وی ضرورت تکمیل بیمارستان تروما و تجهیز آن را با همراهی راه و شهرسازی استان یادآور شد و تاکید کرد: قرار است چهار خطه کردن محور اردبیل – سرچم نیز به طول 80 کیلومتر انجام شود اما کار جدی و پیشرفت مناسبی را در این پروژه شاهد نیستیم و ما دوست نداریم کارهای تبلیغاتی انجام داده و یا وعده‌ای بدهیم که هیچ وقت رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل آب کارخانه آذر کاسپین با هدف اشتغالزایی برای 5 هزار نفر به شکل مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم خبر داد و یادآور شد: مشکل ذوب‌آهن اردبیل در خصوص برق تامینی حل شده و قرار است در مرحله اول 300 نفر در کارخانه ذوب آهن اردبیل مشغول کار شوند.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با فعال شدن این مجموعه‌های صنعتی و تولیدی امیدواریم نرخ بیکاری در استان اردبیل کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/62003/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول