اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن بازرگانی سفارت عراق در تهران خبر داد

راه‌اندازی دفتری در بغداد برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق

رایزن تجاری سفارت عراق در تهران از راه‌اندازی دفتری در بغداد برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور خبر داد.

راه‌اندازی دفتری در بغداد برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، وسیم جاسم علی ظهر امروز در نخستین میزگرد بررسی موانع صادرات ایران به عراق اظهار کرد: کشور عراق اهتمام ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی برای فعالیت‌های مختلف در این کشور دارد.

وی افزود: عراق تسهیلات ویژه‌ای برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ایرانی در این کشور در نظر گرفته که امیدواریم روز به روز شاهد افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در خاک عراق باشیم.

رایزن تجاری سفارت عراق در تهران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای عرضه کالاهایی که در مناطق آزاد ایران و عراق عرضه می شود، شرکت در نمایشگاه های بین‌المللی که در دو کشور برگزار می شود از جمله برنامه‌های جدی برای زمینه‌سازی جهت افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور است.

جاسم علی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش کیفیت کالاهای ساخت ایران برای صادرات به کشور عراق تصریح کرد: بهبود کیفیت کالاهای صادراتی ایران به عراق برای کسب اعتماد مردم این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اهتمام برای ارائه راهکارهایی که از سوی مسئولان برای رفع مشکلات در گذرگاه‌های مرزی ارائه می‌شود، تسهیل در صدور ویزا برای تجار ایرانی که تمایل به انجام کار در عراق دارند از برنامه‌های جدی دولت عراق برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دوست و برادر است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های تجاری و صنعتی خوزستان گفت: استان خوزستان با توجه به داشتن قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی در بخش صنعتی، کشاورزی برای کشور عراق از جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/2329/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول