اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

مهم‌ترین راهبرد برای توسعه خراسان‌رضوی جذب سرمایه‌گذاری‌ها است

استاندار خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین راهبرد اثربخش برای توسعه استان خراسان‌رضوی جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

مهم‌ترین راهبرد برای توسعه خراسان‌رضوی جذب سرمایه‌گذاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه شورای راهبردی نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر این همایش که به معرفی و تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلفی چون صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات، عمران و شهری، انرژی‌های نوین، فناوری اطلاعات، بانک و بیمه و مناطق ویژه می‌پردازد؛ در راستای تحقق حماسه اقتصادی ضروری است.

وی افزود: علاوه بر ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های مختلف، نمایشگاهی از توانمندی‌های استان نیز بر پا می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: در این همایش بین‌المللی علاوه بر ایرانیان مقیم خارج از کشور متمایل به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران توانمند داخلی، میهمانانی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه شامل کویت، قطر، امارات، عراق، ترکیه، هند و پاکستان حضور می‌یابند.

فروزان‌مهر با اشاره به محقق شدن حماسه سیاسی در امسال که از سوی مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: برگزاری مناسب این همایش بین‌المللی در استان گامی در راستای تحقق منویات رهبری و حماسه اقتصادی است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی، یکی از مهم‌ترین عوامل جهش‌زا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جذب سرمایه‌گذاری‌ها است.

استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: این استان با توجه به وجود مضجع شریف رضوی، ظرفیت‌های مختلف، همچنین موقعیت‌های جغرافیایی و قرارگرفتن در محل تلاقی راه‌های شریانی بین‌المللی زمینه‌های بسیار مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها دارد.

فروزان‌مهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بخش خصوصی گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت در برگزاری این همایش اعتماد به بخش‌های غیردولتی و استفاده از مشارکت آنان است.

وی برگزاری این همایش را فراتر از یک ماموریت اداری دانست و بر حضور موثر تمام دستگاه‌های اجرایی برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تاکید کرد.

استاندار خراسان‌رضوی خواستار فعال شدن دبیرخانه همایش در استان شد و ابراز داشت: راه‌اندازی سایت مستقل، بروز رسانی اطلاعات و اخبار و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از جمله مواردی است که از هم‌اکنون باید به آن توجه شود.

در ادامه معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در این همایش تفاوت‌های این استان با سایر استان‌ها از حیث مادی و معنوی برجسته شود، افزود: اشاره به ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری‌ها در استانی که منتسب به علی بن موسی الرضا (ع) است، می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری‌ها تاثیرگذار  باشد.

محمدمهدی اعلایی، ادامه داد: در ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی ظرفیت پروژه را برای ورود به بازار سرمایه قبل از جذب سرمایه‌پذیر ضروری است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: معطوف نکردن فعالیت‌ها به استفاده از تسهیلات بانکی و بهره‌برداری از توانمندی نهادهای پولی و مالی موسسات اعتباری در استان از جمله روش‌هایی است که می‌توان در تامین هزینه‌های همایش از آن بهره برد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت طرح مادی و معنوی خشت‌های آسمانی به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌ها در حریم حرم مطهر رضوی و ارائه آن در این همایش شد.

در ابتدای این جلسه هر یک از مدیران عضو شورا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن این همایش پرداختند.

انتهای پیام/70001/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول