اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف در کاشان:

احساس امنیت ارزشمندترین معروف در کشور است

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای‌ امر به معروف و نهی از منکر کاشان از احساس امنیت به عنوان ارزشمندترین معروف در کشور نام برد.

احساس امنیت ارزشمندترین معروف در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان محمد رضوان‌نژاد صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات این شهرستان با اشاره به آشوب‌ها و جنایات تکفیری‌ها در سوریه و مصر اظهار داشت: با کمی تأمل در حوادث و آشوب‌هایی که در برخی از کشورهای مسلمان رخ می‌دهد می‌توان به اهمیت و ارزشمندی امنیت موجود در میهن اسلامی ایران پی برد و البته باید برای حفظ این ارزش همگان اهتمام ورزند.

وی بسیاری از وقایع تلخ و دردناک در جوامع اسلامی را ناشی از ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: سابقه این امر حتی به زمان صدر اسلام نیز می‌رسد به گونه‌ای که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بنی‌امیه مولد و نتیجه ترک این دو فریضه الهی است.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء‌ امر به معروف و نهی از منکر کاشان با بیان بخشی از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و هشدار معظم‌له در مورد فراموشی این واجب الهی خاطرنشان کرد: مقام عظمای ولایت پیوسته نسبت به اهمیت این امر تذکر و توصیه فرموده و بر احیا و توسعه تذکر لسانی به عنوان یک وظیفه همگانی تأکید داشته و آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد حمایت و لطف خود قرار داده‌اند.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ابزارهای قوی و مهم حفظ حقوق شهروندی یاد و تصریح کرد: انجام صحیح این دو واجب الهی بهترین برنامه عملی و مؤثر تحقق حقوق شهروندی است و بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه در جامعه با آن مواجه هستیم را مرتفع می‌سازد.

رضوان‌نژاد با اشاره به آیه 71 سوره توبه، فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را محبت و مهربانی ذکر کرد و ابراز داشت: هدف این فریضه الهی مچ‌گیری و سخت‌گیری در جامعه نیست بلکه مفهوم آن دلسوزی و محبت نسبت به کسانی که در معرض خطر و نابودی قرار گرفته‌اند و تلاش برای نجات و هدایت آنها است.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مظلوم‌ترین فریضه و واجب الهی نام برد و افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها و اقداماتی که در سال‌های اخیر در کشور صورت گرفته اما هنوز این امر الهی در جامعه مغفول مانده در حالی که بدون شک این دو فریضه همانگونه که در احادیث ائمه اطهار(ع) به آن اشاره شده در میان دیگر واجبات از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای‌ امر به معروف و نهی از منکر کاشان با گرامیداشت هفته دولت از شهیدان باهنر و رجایی به عنوان شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر یاد کرد و بیان داشت: این دو شهید گرانقدر در راستای مقابله با تفکر غیر دینی و اندیشه ملی‌گرایی، لیبرالیسم و غرب‌گرایی به شهادت رسیدند.

رضوان‌نژاد با تأکید بر حمایت دولت‌های مختلف از ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تلاش بیشتر ستادهای احیاء در جامعه بر این امر اظهار داشت: واجبات الهی ماندگار است و با تغییر مدیریت‌ها فرق نمی‌کند. 

وی با بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرٰفته در کاشان در راستای احیای این دو فریضه یادآور شد: این شهرستان در زمینه تذکر لسانی یکی از شهرهای منتخب و موفق بوده است.

انتهای پیام/2406/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول