اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

اولویت اختصاص آب رودخانه فقط مربوط به صنعت نباشد

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اولویت اختصاص آب رودخانه فقط مربوط به صنعت نباشد، گفت: در حال حاضر تمامی فشارهای ناشی از کم آبی به کشاورزی استان تحمیل می‎شود که باعث بروز خسارات فراوان نیز شده است.

اولویت اختصاص آب رودخانه فقط مربوط به صنعت نباشد

مهدی بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به معضل کم آبی استان و مشکلات ایجاد شده در زمینه کشاورزی اظهار داشت: مدیریت حوزه زاینده رود از سال‌ها پیش غیر علمی بود و سبب شد مشکلات زیادی برای آب زاینده رود ایجاد شود.

وی گفت: به علت کمبود آب تمامی فشارها به بخش کشاورزی استان وارد شده و سبب شده کشاورزی به شدت آسیب ببیند.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: باید 70 درصد آب رودخانه به کشاورزان تعلق بگیرد تا کشاورزی استان اصفهان وضعیت مناسبی به خود بگیرد اما این اتفاق رخ نمی‎دهد.

این مسئول یادآور شد: کمبود آب در استان اصفهان بسیار زیاد است و به زودی زود حل نخواهد شد مگر آن که مسئولان مربوطه فکر اساسی به حال این مشکل بکنند.

بصیری تصریح کرد: در مورد طرح بهشت آباد نیز قول‎هایی داده شده، اما خبری از آغاز کار نداریم مسئولان می‎گویند طرح تصویب شده اما کمبود بودجه داریم.

وی بیان داشت: باید یک مدیریت قوی و عادلانه ایجاد شود تا با مدیریت یکپارچه رودخانه جلوی مشکلات گرفته شود.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر صنعت مقدار زیادی از آب را به خود اختصاص می‎دهد و سبب می‎شود مقدار زیادی از آب استان صرف مصارف صنعتی شود.

این مسئول متذکر شد: باید جلوی وارد شدن خسارات به کل جامعه ایرانی گرفته شود چون هر کار اشتباهی سبب بروز مشکل و ضرر به کل جامعه می‎شود.

بصیری در پایان اذعان داشت: در حال حاضر تعداد بسیار کمی سود می‎برند و بیشتر جامعه ضرر می‎کنند که باید فکری به حال این وضعیت شود.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول