اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل اعلام کرد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام / پروژه جدیدی شروع نمی‌کنیم

فرماندار اردبیل گفت: تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به هیچ وجه قصد آغاز پروژه جدید را نداریم و سعی خودمان را به کار گرفتیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام را با تزریق اعتبارات مناسب به مرحله تکمیل و افتتاح برسانیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام / پروژه جدیدی شروع نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل که با حضور برخی از مسئولان و با محوریت افتتاح‌های هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت:  با اولویت تکمیل پروژه‌ها سعی داریم اعتبارات امسال را تزریق کنیم تا بعد از افتتاح شاهد رضایتمندی مردم و حرکت‌های منسجم در این ارتباط باشیم.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است تا از خرد کردن اعتبارات جلوگیری کنیم و بر اساس نیازها و اولویت‌ها در مناطق شهری و روستایی بکوشیم به صورت متمرکز پروژه‌ها را تکمیل کرده و حلاوت و شیرینی افتتاح‌ها را در کام مردم بهتر از هر زمان دیگر ساری و جاری سازیم.

دبیر خاطرنشان کرد: در طرح‌ها و پروژه‌هایی همچون طرح هادی روستایی و آب شرب ضرورت دارد به توزیع و تخصیص یکپارچه اعتبارات و جلوگیری از خرد شدن آنها اهتمام جدی داشته باشیم چرا که تکمیل یک پروژه مهم‌تر از تزریق اعتبار به 10 پروژه کوچکی است که هیچ وقت تکمیل نشده و به بهره‌برداری نیز نمی‌رسد.

ایستگاه راه‌آهن اردبیل 49 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در مورد پروژه راه‌آهن و ضرورت تکمیل آن بیان کرد: راه‌آهن اردبیل که 60 کیلومتر آن در محدوده شهرستان اردبیل قرار دارد، آماده ریل‌گذاری است اما آنچه در محدوده شهرستان کوثر واقع شده بخش سخت و صعب‌العبور این پروژه است که تونل‌های متعدد در آن حفر شده و در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن اردبیل با 49 درصد پیشرفت در حال احداث است، یادآور شد: ما به جد تکمیل این پروژه را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در موعد مقرر بتوانیم این ایستگاه را آماده افتتاح و بهره‌برداری کنیم.

این مسئول قول داد تا نسبت به تخصیص حقابه شهرستان از حوزه آبریز قزل‌اوزن پیگیری‌های لازم را انجام دهد چرا که این کار به نفع استان می‌باشد.

دبیر در مورد بیمارستان تروما نیز ادامه داد: قرار است با فروش سهم دولتی از ساختمان پزشکان در اردبیل با دستور استاندار بیمارستان تروما تکمیل شده و اعتبار آن تأمین شود.

وی گفت: این بیمارستان که با 79 درصد پیشرفت در حال اجراست با تأمین اعتبارات جدید از محل فروش ساختمان پزشکان از بابت سهم دولتی تا دهه فجر تکمیل شده و آماده افتتاح می‌باشد.

دبیر همچنین ضرورت همکاری و همراهی دهیاران را در مراقبت برای ریخته نشدن نخاله‌ها و فضولات حیوانی در کنار جاده‌ها و مناطق روستایی را یادآور شد و افزود: دهیاران باید در این زمینه مراقبت کنند تا افراد خاطی و همچنین خودروهایی که اقدام به تخلیه نخاله در مناطق حاشیه جاده‌ها و اراضی کشاورزی می‌کنند،‌ شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده شود.

وی در مورد افزایش محدوده روستاها و تغییر کاربری برخی از این اراضی به ساخت و ساز و احداث واحدهای مسکونی تصریح کرد: قرار است در این زمینه اقدامات مؤثر و پیشگیرانه انجام شود تا به صورت معقول و منطقی مناطق روستایی توسعه پیدا کند.

فرماندار اردبیل در مورد محور اردبیل ـ سرچم و ضرورت چهار خطه کردن آن خاطر نشان کرد: هفت کیلومتر از این محور به احتمال قوی در هفته دولت افتتاح می‌شود و ما امیدواریم تا پایان امسال بخش عظیمی از این پروژه را که به طول 60 کیلومتر در حوزه استحفاظی اردبیل انجام می‌شود، تکمیل کرده و راه‌اندازی کنیم.

دبیر از آماده افتتاح بودن زیرگذر هیر همزمان با هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: لکه‌گیری راه‌های روستایی نیز با پیشرفت 90 درصد در حال انجام است.

وی همچنین ضرورت تکمیل پروژه‌های آبرسانی به روستاها را یادآور شد و بیان کرد: پروژه‌های متعددی با پیشرفت 50 تا 70 درصد در مناطق روستایی در حال اجراست تا به سرعت بتوانیم مشکلات روستاییان را از این بابت برطرف کنیم.

دبیر در مورد فعالیت چهار سالن ورزشی در مناطق روستایی و بخش‌های شهرستان اردبیل به ویژه هیر، ثمرین و شام‌اسبی و واگذاری آن به هیئت‌های ورزشی یادآور شد:‌ باید مبالغی که از بابت اجاره این مکان‌ها و واگذاری آن به ورزشکاران روستایی در نظر گرفته می‌شود، بسیار پایین باشد تا امکان بهره‌برداری روستاییان فراهم آید.

این مسئول در پایان سخنان خود از تکمیل راه هیر به دربند به عنوان یک منطقه گردشگری خبر داد و گفت: ‌با همکاری شهرداری هیر این محور در مرحله آسفالت‌ریزی قرار دارد و می‌تواند محور مناسب برای تردد هموطنان به استان گیلان باشد.

انتهای پیام/62003/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول