اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

حضور 2 هزار نفر در طرح پیشاهنگی جمعیت هلال احمر همدان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: 2 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان در طرح پیشاهنگی جمعیت هلال احمر استان همدان حضور دارند.

حضور 2 هزار نفر در طرح پیشاهنگی جمعیت هلال احمر همدان

مهدی رشادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان، اظهار داشت: در طرح پیشاهنگی هلال احمر فرد می‌آموزد با روحی بلند زندگی و خدمت کند.

وی با بیان اینکه پیشاهنگ به معنای پیشرو بودن است بیان داشت: این فرد پیشاهنگ امین بودن، راستگویی، شریف و مؤدب بودن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه آنچه پیشاهنگ می‌آموزد، به اجبار و در سر کلاس درس نیست ابراز داشت: او بر اساس دلش از طبیعت می‌آموزد و یک امدادگر، مربی، ورزشکار و مبتکر و خلاق است.

این مسئول ادامه داد: اصول نهضت پیشاهنگی، رازداری، مردم‌داری و خویشتن‌داری است و با شعار در کار خیر سبقت بگیرید با محور تهذیب، تحصیل و ورزش به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رشادی گروه‌ها تشکیل‌دهنده پیشاهنگان را برشمرد و افزود: پیشاهنگان از گروه‌های مهدآفرین، نیک‌آفرین، مهرآور، نیک‌آور و مهرگستر و نیک‌گستر تشکیل شده است.

وی اهداف ایجاد طرح پیشاهنگی را در جمعیت هلال احمر برشمرد و تصریح کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها، کوشش در راستای برقراری صلح و دوستی میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ تبعیضی از جمله اهداف این طرح در سازمان جمعیت هلال احمر است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان، 2 هزار نفر پیشاهنگی در 9 شهرستان در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دارد.

این مسئول افزود: 120 مربی استانی و پنج مربی کشوری به اعضای پیشاهنگی استان آموزش‌هایی از جمله اردوهای شرایط سخت، کمک‌های اولیه‌، امداد و نجات می‌دهند.

رشادی به سطوح مربیان پیشاهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: طبق آموزش‌هایی مرتبط با هر مقطع مربیان در سطوح مختلف به پیشاهنگان آموزش می‌دهند که یاورمربی، مربی، مدرس، و مدرس ارشد، سطح‌های مختلف مربیان در این طرح است.

وی گفت: تیم مقطع ابتدایی متشکل از 14 نفر، مقطع راهنمایی و دبیرستان هر کدام متشکل از 30 نفر است و در مجموع در 9 شهرستان استان، 2 هزار نفر در این طرح شرکت دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان ابراز داشت: با توجه به اینکه در این طرح دانش‌آموزان برای زندگی در شرایط سخت آماده می‌شوند، در سال‌های آتی به عنوان نیروهای امداد آموزش دیده و در حوادث از آنها استفاده می‌شود.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که این طرح از چه زمانی شروع شده، خاطرنشان کرد: این طرح از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است، ولی نیاز است که در این زمینه ظرفیت‌ها و امکانات تقویت شود.

انتهای پیام/89024/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول