اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

شرکت نفت گچساران یاور منابع طبیعی در جنگل‌کاری / گازرسانی روستایی بهترین خدمت به جنگل‌ها

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت نفت گچساران با 400 هکتار جنگل‌کاری بهترین یاور ما در منابع طبیعی استان بوده است.

شرکت نفت گچساران یاور منابع طبیعی در جنگل‌کاری / گازرسانی روستایی بهترین خدمت به جنگل‌ها

سید محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران با جنگل‌های بلوط شناخته می‌شود که لازم است همه در حفظ و احیای این موهبت الهی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اکنون بیش از یک میلیون هکتار از اراضی استان زیر پوشش این جنگل‌ها قرار دارد که می‌توان گفت 90 درصد استان زیر پوشش درختان ستبر بلوط قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: با این تفاسیر سرانه جنگل برای هر نفر در استان 1,6 متر است که نسبت به سرانه دو دهم هکتار برای هر نفر در ایران و هشت دهم هکتار برای هر نفر در جهان بیشتر است.

وی این درصد را بی‌نظیر دانست و گفت: حداقل در یک مورد این استان نسبت به ایران و جهان برخوردارتر است که توفیقی بزرگ برای مردم استان ما در سطوح ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اظهار داشت: باید از برخی دستگاه‌ها از جمله شرکت نفت گچساران قدردانی کنیم چراکه یاور خوبی برای ما در منابع طبیعی هستند.

این مسئول افزود: برای نمونه آن‌ها در جنگل‌کاری بیش از 400 هکتار اراضی این شهرستان با ما همکاری خوبی داشتند.

جهان‌‌آرا در پاسخ به این سئوال که چرا شرکت گاز پس از جا گذاری لوله‌های گاز به احیای جنگل‌ها کمکی نمی‌کند، تصریح کرد: به هر حال خط لوله سراسری گاز طبق نقشه از استان ما عبور می‌کند و نمی‌توان جلوی این کار بزرگ را گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت گاز را هم دستگاهی معرفی کرد که مددکار منابع طبیعی است و گفت: همین گازرسانی به روستاها خود کمک بزرگی به جنگل‌ها خواهد بود چراکه مردم روستا کمتر از چوب درختان به عنوان سوخت طبیعی استفاده می‌کنند و این خود خدمتی بزرگ است.

جهان‌‌آرا حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها در استان را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و افزود: باید پی‌گیر خرید و تهیه زیر ساخت‌هایی باشیم که بتوان با کمک آن‌ها از عرصه‌ها بیشتر حفاظت کنیم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول