اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

قزوین دارای 935 هزار هکتار منابع طبیعی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: بر اساس گزارش تهیه نقشه پوشش گیاهی کشور قزوین دارای 935 هزار هکتار منابع طبیعی بوده که از این میزان 853 هزار هکتار مرتع، 28 هزار هکتار جنگل و مابقی بیابان و بیشه‌زار است.

قزوین دارای 935 هزار هکتار منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی اظهار داشت: استان قزوین با برخورداری از تنوع اقلیم و سازنده‌های زمین‌شناسی از نظر پوشش گیاهی بر اساس گزارش تهیه نقشه پوشش گیاهی کشور دارای 935 هزار هکتار منابع طبیعی بوده که از این میزان 853 هزار هکتار مرتع، 28 هزار هکتار جنگل و مابقی بیابان و بیشه‌زار است.

وی افزود: بروز سیل‌های خانمان برانداز و ویرانگر، پرشدن مخازن سدها، فرسایش خاک، حرکت زمین و نابودی روستاها و کاهش تولیدات صنعتی و دامی از جمله عوارض ناشی از تخریب عرصه‌های طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیان کرد: پیشروی کویر و نابودی شهرها، تأسیسات صنعتی، راه‌های ارتباطی، نابودی محیط زیست و دگرگون شدن زمینه‌های حیات، انقراض حیات وحش و به تبع آن به مخاطره افتادن زندگی انسان، طغیان آفات و امراض کشاورزی و کاهش محصولات فرعی را از دیگر عواقب ناشی از تخریب جنگل و مرتع برشمرد.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول