اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

بیکار بودن رئیس شورا در هیچ ماده قانونی و تبصره نیامده است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در هیچ ماده قانونی و تبصره‌های مربوط به آن در ارتباط با شورا اشاره‌ای به بیکار بودن رئیس شورا نشده است.

بیکار بودن رئیس شورا در هیچ ماده قانونی و تبصره نیامده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر اردبیل در واکنش به برخی اظهارات اعضای جدید شورا مبنی بر اینکه رئیس شورا باید بیکار باشد و برای شورا وقت بگذارد، اظهار داشت: این سخنان با این توضیح که رئیس شورا باید برای فعالیت در شورا بیشتر وقت بگذارد صحیح نیست و شایسته آن است که همه پایبند ضوابط قانونی برای شورا و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری باشیم که در هیچ یک از این موارد ذکر نشده است که رئیس شورا باید بیکار باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای جلسه هم‌اندیشی شورای چهارم اعلام کرد که رئیس شورا باید بیکار بوده و وقت بیشتری را برای شورا صرف کند، خاطرنشان کرد: در هیچ ماده قانونی و تبصره‌ای قانونی مربوط به شورا اشاره‌ای به بیکار بودن رئیس شورا نشده و گذاشتن وقت بیشتر نیز مستلزم بیکاری نیست.

رئیس شورای شهر اردبیل از اعضای شورای شهر خواست در اظهارات خود با اشرافیت بیشتر به شرح وظایف اعضای شورا صحبت کرده و رایزنی‌های لازم را انجام دهند و به استناد قانون اعلام نظر کنند.

سرداری گفت: برخی از اعضای جلسه نیز اظهار داشتند که اعضای شورا می‌توانند در ارتباط با مسئولیت‌های محوله در امور شهرداری اعلام نظر کرده و نتیجه اقدامات به تناسب آن نظر‌ها باشد که بنده اعلام کردم که این اظهارنظرها استناد قانونی نداشته و بر اساس قانون شوراها نه تنها تک تک اعضای شورا مجاز به دخالت در امور پرسنلی و مسئولیت‌های محوله برای پرسنل در شهرداری نمی‌باشند بلکه کل شورا هم باید از دخالت‌ها در امور پرسنلی و عزل و نصب مدیران اجتناب کنند.

این مسئول یادآور شد:‌ هر کدام از اعضای شورا نظر فردی و همه اعضای شورا نظر جمعی خود را باید مستند به ضوابط و قوانین اعلام کنند و انتظار اجرایی شدن آن را داشته باشند.

منتخب شورای چهارم با اشاره به نشست‌های اخیر اعضای شورای شهر در دور چهارم و اهداف و رویکردهای آن عنوان کرد: در مجموع این جلسات برای آشنایی بیشتر همه اعضای شورا از ضوابط و مقررات و آشنا شدن با دیدگاه‌های همدیگر و وضعیت موجود در شهر و شهروندی به نوبه خود موثر و حائز اهمیت است.

سرداری افزود: امیدواریم با تداوم این نشست‌ها تا 12 شهریور زمان آغاز به کار شورای چهارم به پیشبرد امور و نزدیکی قلوب، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های منسجم منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود در خصوص انتخاب شهردار جدید یا ابقای شهردار فعلی بیان داشت: قانون در ارتباط با تعیین شهردار جدید و یا الزام تغییر شهردار موجود یا برکناری حتمی شهردار فعلی سکوت کرده است و امر تعیین شهردار را اعم از شهردار موجود یا جدید منوط به نظر شوا دانسته است که ما در اولین جلسات شورای چهارم در این زمینه بحث و بررسی کرده و نظراتمان را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول