اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان خبر داد

تولید 40 نوع محصولات زراعی در 637 هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 40 نوع از انواع محصولات زراعی استان در بیش از 637 هزار هکتار کشت می‌شود.

تولید 40 نوع محصولات زراعی در 637 هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام پرورش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 5 میلیون تن تولیدات کشاورزی استان، 7.3 میلیون تن به بخش زراعت اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان در تولیدات زراعی از رتبه بالایی برخوردار است، افزود: بیش از 75 درصد کل تولیدات استان را بخش زراعت به خود اختصاص داده است.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان ابراز داشت: سهم محصولات زارعی استان همدان در کل کشور 1.5 درصد و در منطقه غرب کشور 24 درصد است.

وی با بیان اینکه استان همدان درکشور رتبه ششم را در زراعت به خود اختصاص داده، افزود: استان همدان در منطقه، رتبه نخست را دارد.

پرورش با اشاره به اینکه استان ما با تولید یک میلیون تن سیب‌زمینی رتبه نخست کشور و منطقه را دارد، گفت: این استان در تولید سیر رتبه نخست کشور و منطقه و در تولید یونجه رتبه سوم کشور و رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: در سال زراعی جاری 407 هزار و 550 هکتار سطح زیر کشت گندم استان است که از این میزان، 326 هزار و 700 هکتار اراضی گندم دیم و 80 هزار و 850 هکتار اراضی گندم آبی است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه برآور اولیه ما از برداشت گندم، 634 هزار تن بوده، افزود: با توجه به خسارت‌های خشکسالی و تگرگ، از میزان اراضی استان فقط 256 هزار و 800 هکتار قابل کشت بوده و از این میزان سطح کشت باقی مانده 416 هزار تن برداشت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تا کنون 100 درصد اراضی گندم دیم و 97 درصد از اراضی گندم آبی استان برداشت شده است.

پرورش در خصوص تولید جو گفت: استان همدان به عنوان استان برتر کشور در تولید جو به شمار می‌رود و طی سال جاری 597 دستگاه کمباین در برداشت جو و گندم مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کلزا سومین محصول کشت پائیزه استان است، افزود: این گیاه جزء محصولات کم آب‌بر و راهبردی است که تناوب کشت آن در کنار گندم، کنترل آفات و بیماری‌ها را به دنبال دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در استان، یک هزار و 750 هکتار است ابراز داشت: در سال جاری 4 هزار و 850 تن از این محصول برداشت شده و برآورد می‌شود در سال آینده سطح زیر کشت این محصول به 5 هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/89024/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول