اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد تأکید کرد

ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی زراعی هفشجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز در اراضی تیر برزه‌ای و پابراه هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد خبر داد.

ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی زراعی هفشجان

ناصر واحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به قانون حفظ کاربری زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در اراضی تیر برزه‌ای و پابراه هفشجان ممنوع و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی افزود: برهمین اساس لازم است تا تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از واگذاری هرگونه امتیاز به متخلفان در این اراضی خودداری کنند.

واحد در ادامه بر ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تأکید کرد و گفت: تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که موردنظر متخلف بوده است و در صـورت تکرار جرم به حداکثـر جزای نقـدی و حبـس از یک ماه تا شـش ماه محکوم خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در ادامه از افزایش عملکرد متوسط گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: در اجرای طرح استراتژیک محصولات کشاورزی از جمله گندم توانستیم با مدیریت صحیح در قالب کشت مکانیزه با ماشین آلات خاک ورزی حفاظتی، استفاده از رقم مناسب و کودهای عالی، آبیاری به موقع و مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها عملکرد گندم را افزایش دهیم.

وی افزود: کشاورزان می‎توانند با استفاده از تکنولوژی جدید، ارقام مناسب، تغذیه مناسب گیاه و مبارزه به موقع با علف‌های هرز و مبارزه با آفات عملکرد گندم را افزایش دهند.

انتهای پیام/68001/ع20/پ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول