اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد

پیش‌بینی کشت مجدد ذرت در سطح 250 هکتار از اراضی سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از پیش‌بینی کشت مجدد ذرت در سطح 250 هکتار از اراضی شالیزاری سیمرغ خبر داد.

پیش‌بینی کشت مجدد ذرت در سطح 250 هکتار از اراضی سیمرغ

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش‌نیا افزود: در سال جاری بیش از 250 هکتار از اراضی زراعی شهرستان سیمرغ به کشت مجدد ذرت بعد از برداشت کشت گندم اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مناسب بودن عوامل جوی و اقتصادی بودن کشت محصول ذرت در شرایط کنونی عنوان کرد: کشاورزان این شهرستان پس از برداشت گندم نسبت به کشت مجدد ذرت اقدام کردند.

وی متوسط عملکرد ذرت در کشت اول را 16 تن در هکتار اعلام کرد که این امر موجب رغبت بیشتر کشاورزان برای کشت مجدد ذرت در بیش از 250 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان شده است.

درویش‌نیا با بیان اینکه بیشتر کشت مجدد ذرت با فروش ساقه ذرت همراه با ذرت برای تعلیف دام به صورت سیلاژ استفاده می‌شود، این کار را موجب افزایش درآمد اقتصاد خانواده بهره‌بردار دانست و خاطر نشان کرد: زراعت ذرت مهم‌ترین عامل تثبیت اراضی زراعی و پایداری در تولید است.

وی با اشاره به متوسط عملکرد ساقه ذرت به مقدار 20 تن در هکتار از پیش‌بینی کشت مجدد ذرت در سطح بیش از 250 هکتار و تولید بیش از 500 تن محصول در سال جاری در این شهرستان خبر داد که ارزش اقتصادی آن بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

وی همچنین عملکرد بالای بذر رقم 704 را از عوامل عمده توزیع این نوع بذر بین بهره‌برداران کشت این مجموعه برشمرد و در پایان با اشاره به توجیه اقتصادی کشت ذرت، این محصول را موجب افزایش توان اقتصادی خانوار بهره‌بردار، تولید پایدار کشاورزی، اشتغال‌زایی مولد و گامی در جهت ایجاد امنیت غذایی جامعه عنوان داشت.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول