اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرپخش فراورده های نفتی منطقه هرمزگان:

مصرف بنزین در هرمزگان دو برابر متوسط کشوری است

مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه متوسط مصرف بنزین در استان دو برابر متوسط کشوری است، گفت: گرمای هوا در کنار ضعف سیستم حمل و نقل عمومی گرایش مردم به استفاده از وسایط نقلیه شخصی را دو چندان کرده است.

مصرف بنزین در هرمزگان دو برابر متوسط کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالله محبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرمای هوا و شرایط خاص استان در کنار ضعف سیستم حمل و نقل عمومی گرایش مردم به استفاده از وسایط نقلیه شخصی را دوچندان کرده است که این مهم از عمده دلایل افزایش مصرف بنزین در استان است.

وی افزود: روزانه 11 میلیون لیتر انواع فراورده نفتی در هرمزگان توزیع می‌شود که این میزان را  یک میلیون و 800 هزار لیتر بنزین، 200 هزار متر مکعب گاز CNG ،4.5 میلیون لیترنفت گاز (گازوییل) و همچنین 2 میلیون لیتر را نفت کوره تشکیل می‌دهد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان ادامه داد: توزیع 500 هزار لیترسوخت هواپیما و همچنین 300 تن گازمایع (سیلندر) از دیگر برنامه‌های روزانه مدیریت منطقه هرمزگان است که در مجموع روزانه 40 میلیون لیتر انواع فراورده از این ناحیه توزیع و پخش می‌شود.

به گفته محبی تامین 50 درصد سوخت استان فارس، 30 درصد استان سیستان و بلوچستان و 20 درصد از استان کرمان نیزدر حوزه ماموریت مدیریت پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون 128 جایگاه عرضه فرآورده‌ها را دراستان پوشش می‌دهند، خاطرنشان کرد: روند روزافزون توسعه استان و گسترش شهرها به ویژه شهر بندرعباس ضرورت توسعه جایگاه‌ها را دو چندان کرده است که این مدیریت از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت ویژه خواهد کرد.

*ریشه کنی قاچاق سوخت در گرو نظارت دستگاه‌های متولی است

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به معضل قاچاق سوخت در استان خاطرنشان کرد: تا زمانی که دستگاه‌های متولی نظارت و مدیریت لازم را در خصوص فراورده‌های در اختیار جامعه هدف خود نداشته باشند قاچاق سوخت همچنان به عنوان دردی بر پیکره اقتصاد ملی است که سایر اقدام بازدارنده را نیز کم اثر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کنار خدمات قشر شریف و زحمتکش  بخش‌های حمل و نقل، کشاورزی، صنعت و شیلات برخی سودجویان با سوء استفاده از سهمیه‌های دریافتی به جای پرداختن به وظیفه ذاتی خود سوخت دریافتی را در اختیار قاچاقچیان قرار می‌دهند که این امر روند مقابله با قاچاق را نیز با چالش مواجه می‌کند.

محبی در همین راستا به کشف 140 هزار لیتر سوخت قاچاق در روزهای اخیر اشاره کرد که به گفته وی مربوط به سهمیه دریافتی در بخش حمل و نقل عمومی بوده است.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه برغم اقدامات همه جانبه در بخش مقابله با قاچاق سوخت هنوز 40 درصد از سرمایه ملی قاچاق می‌شود میزان قاچاق سوخت در سال گذشته را 14 میلیون لیتر اعلام کرد که متوسط روزانه آن  250 تا 300 هزار لیتر بوده است.

محبی در همین راستا با بیان اینکه روند مقابله با قاچاق سوخت با تدوین یک برنامه کاربردی وارد مرحله جدیدی خواهد شد از اقدام فرمانداری بندرعباس در ساماندهی حمل و نقل عمومی (مینی بوس) به عنوان تجربه موفق یاد کرد و گفت: این تجربه نشان می دهد چنانچه اراده جدی در مقابله با این پدیده پای کار باشد و نظارت لازم به شکل بنیادی انجام شود این معضل قابل رفع است و نباید وانمود شود که قاچاق قابل مهار نیست.

انتهای پیام/88007/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول