اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان:

افق دادگستری در هرمزگان روشن است / افزایش چارت قضات به 48 درصد

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان با ارائه گزارش از عملکرد دوره ریاست خود بر این تشکیلات، افق دادگستری در این استان را روشن ارزیابی کرد و از افزایش چارت قضات به 48 درصد خبر داد.

افق دادگستری در هرمزگان روشن است / افزایش چارت قضات به 48 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علیا یکشنبه‌شب در مراسم تودیع خود که با حضور معاون اول قوه قضائیه، استاندار هرمزگان و تعدادی از مسئولان قضایی کشور از جمله رئیس کل دادگستری استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های خدمت خود در هرمزگان شاهد تلاش‌های صادقانه و خستگی‌ناپذیر کارکنان دستگاه‌ قضایی و همکاران خود علی‌رغم کمبود نیرو در استان بوده‌ام.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود افزود: عملکرد از حیث رسیدگی و کاهش زمان دوره رسیدگی در هرمزگان علی‌رغم افزایش ورودی پرونده‌ها، به 67 روز کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان ادامه داد: در امر ساماندهی شعبات شورایی نیز تعداد این شعبه‌ها از 620 شعبه به حدود 200 مورد رسیده است.

علیا افزود: مجتمع‌های قضایی نیز در چند شهر استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: از حیث پروژه‌های عمرانی نیز طی ریاست کلی بنده 24 هزار متر مربع ساختمان اداری احداث و از 14 هزار متر مربع ساختمان دیگر نیز که از پیشرفت بالای 47 درصد نیز برخوردار است، در دست احداث است.

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان در ادامه به راه‌اندازی شورای حفاظت از اراضی ملی در هرمزگان اشاره و افزود: عملکرد مناسب این شورا سبب شد این شورا موفق به اخذ نخست مقام کشوری در سال 91 شود.

علیا همچنین از کسب رتبه کشوری توسط ستاد دیه هرمزگان و آزاد سازی 71 نفر از زندانیان توسط این ستاد طی سال‌جاری خبر داد.

وی همچنین به برگزاری جشن گلریزان در هرمزگان طی ماه رمضان اشاره و افزود: با همکاری استانداری هرمزگان و شهرداری بندرعباس امسال برای نخستین بار زمینه‌ آزادسازی 90 نفر با بدهی سه میلیارد فراهم شده است.

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان اضافه کرد: دادگستری هرمزگان با اجرای مهمانسرا در مشهد مقدس زمینه استفاده شش هزار نفر از کارمندان و خانواده‌ از سال 89 تاکنون در شهر مقدس مشهد را فراهم آورده است.

علیا اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قضات در استان از 40 درصد چارت به 48 درصد چارت افزایش یافته است.

وی در پایان از تکمیل کادر دادیاری در دادسراهای استان نیز خبر داد و گفت: افق دادگستری هرمزگان روشن است.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول