اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعیت هلال احمر همدان صورت گرفت

آزادی 5 نفر از اعضای کانون اصلاح و تربیت استان همدان

طی مراسمی پنج نفر از اعضاء کانون اصلاح و تربیت استان همدان آزاد شدند.

آزادی 5 نفر از اعضای کانون اصلاح و تربیت استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، طی مراسمی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، رئیس کانون اصلاح و تربیت استان، معاون امور اداری اداره کل زندان‌ها و دیگر مسئولان پنج نفر از اعضای کانون اصلاح و تربیت استان همدان آزاد شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته تفاهمنامه‌ای بین جمعیت هلال احمر استان و اداره کل زندان‌ها مبنی بر همکاری هلال احمر با کانون اصلاح و تربیت با عنوان کانون بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان همدان منعقد شد.

حمید ره‌انجام با بیان اینکه این کار یکی از بهترین اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه در همه ادارات منعقد می‌شود ولی مهم‌تر از انعقاد این تفاهمنامه، همکاری طرفین برای اجرای آن است.

وی ابراز داشت: همکاری خوب کانون اصلاح و تربیت با جمعیت هلال احمر استان منجر به تأسیس دو کانون بشردوستانه در زندان مرکزی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: این همکاری فرصت بسیار مناسبی است و مسئولان باید تمام توان خود را برای دوام این همکاری به کار گیرند.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت هلال احمر بسیار زیاد است، افزود: با توجه به اینکه اکثر مردم بر این باورند که فعالیت هلال احمر فقط در زمان وقوع زلزله است باید گفت این سازمان در بخش‌های جوانان، داوطلبان، امداد و نجات، درمان و توانبخشی در مواقع عادی افراد را برای مواجه شدن با شرایط سخت آماده می‌کند.

ره‌انجام با اشاره به اینکه تیم‌های هلال احمر همواره به صورت آماده‌باش هستند، بیان داشت: یکی از اهداف هلال احمر کاهش آلام بشر است و تیم‌های هلال احمر همانند شبه نظامیان آماده به خدمت به جوامع بشری هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ما در جمع اعضای کانون اصلاح و تربیت هستیم، باید بدانیم این بچه‌ها ناخواسته یا از روی عدم آگاهی دچار بزهکاری شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: بچه‌های کانون اصلاح و تربیت با قرآن، نماز، نهج‌البلاغه و حرفه‌آموزی آشنا شده و نگاه ما به این افراد باید نگاه تربیتی باشد و ما باید با تمام توان روی این مهم اهتمام بورزیم.

وی افزود: امروز که ما به این مکان وارد شده‌ایم باید مؤثر واقع شویم و در جوانب دیگر سعی کنیم به این بچه‌ها هرچه بیشتر کمک کنیم چرا که این بچه‌ها نباید از جامعه و مردم طرد شوند.

ره‌انجام با بیان اینکه این بچه‌ها باید از نظر روحی تقویت شوند، گفت: ما باید نگاه محبت به این بچه‌ها داشته باشیم، چرا که آنها زمانی که از اینجا بیرون بروند، دیگر به این مکان باز نمی گردند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان همدان، مبلغ هفت میلیون و 500 هزار تومان برای آزادی پنج نفر از اعضای کانون اصلاح و تربیت و دو نفر از زندانیان زندان مرکزی جمع آوری کرده که طبق بخشنامه کشوری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خواستار پیگیری هر چه سریعتر مراحل اداری آزادی این پنج نفر شد تا هرچه بیشتر به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

شایان ذکر است در این مراسم از هشت نفر برگزیدگان طرح قرآنی 1447  و دو نفر در زمینه ورزش تجلیل شد.

انتهای پیام/89024/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول