اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل‌ ارشاد کرمان خبر داد

صدور مجوز چاپ تقویم و سررسید در ارشاد کرمان

‌معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ‌صدور مجوز چاپ تقویم و سررسید در اداره کل ارشاد اسلامی کرمان انجام می‌گیرد و نظارت بر روند اجرای این دستورالعمل و مجوز‌های صادره بر عهده دفتر امور چاپ است.

صدور مجوز چاپ تقویم و سررسید در ارشاد کرمان

وحید محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و ضوابط صدور مجوز انتشار سررسید و تقویم‌‌ اظهار داشت: ‌این دستورالعمل در 10 بند به ضوابط و مقررات چاپ سررسید، سالنامه ‌و تقویم پرداخته است.  

وی ابراز داشت: بر ‌اساس بند پنج این دستورالعمل، صدور مجوز چاپ تقویم و سررسید تخصصی‌ متضمن محتوا‌ی مربوط به کالا یا خدمات، پزشکی‌، مطبوعاتی‌، سینمایی‌، هنری و ...‌ و همچنین چاپ تقویم و سررسید اقلیت‌های مذهبی‌، اخذ تائیدیه از مراجع مربوطه و درج شماره آن در صفحه اول تقویم و سررسید الزامی است. 

محمدی تصریح کرد: همچنین چاپخانه مکلف است پیش از چاپ تقویم و سررسید، تصویر مجوز چاپ‌‌ صادره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را اخذ و پس از انطباق با اصل آن در سوابق مربوط نگهداری کند.  

وی با تشریح این دستورالعمل گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی وفق قوانین و مقررات و با رعایت مفاد این دستورالعمل می‌توانند متقاضی چاپ تقویم و سررسید باشند.

محمدی عنوان کرد: مطابق با اصل هفدهم قانون اساسی کشور، مبنای تقویم و تاریخ رسمی و اداری کشور‌، هجری شمسی است، لذا در تقویم ‌ابتدا باید روزهای هجری شمسی به صورت بر‌جسته‌تر و نمایان‌تر نسبت به سال‌های هجری‌ قمری و میلادی درج شود.

وی خاطر نشان کرد: مطالب دینی‌، فرهنگی‌، اجتماعی و سیاسی در متن‌، حواشی، ضمائم، روزها‌، مناسبت‌ها و رویدادهای تقویم و سررسید‌، باید با حدود مقرر در مصوبه اصلاحی اهداف‌، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب‌‌ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌باشد.

محمدی ابراز داشت: تبلیغ کالا‌، خدمات و محصولات در متن‌، محتوا، ضمائم‌، روزها‌، مناسبت‌ها و رویداد‌ها باید با قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور به ویژه موارد 9‌گانه مورد نظر منطبق باشد.

معاون فرهنگی مدیرکل ارشاد کرمان افزود: صدور مجوز چاپ تقویم و سررسید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان انجام می‌گیرد و نظارت بر روند اجرای این دستورالعمل و مجوز‌های صادره بر عهده دفتر امور چاپ است.

وی تصریح کرد: متقاضی دریافت فرم اعلام وصول مکلف است، چهار نسخه از تقویم و سررسید مورد نظر را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهد تا اداره کل دو نسخه از تقویم و سررسید تسلیمی را به دفتر امور چاپ وزارتخانه ارسال کند.

محمدی بیان داشت: چاپخانه مکلف است پیش از چاپ تقویم و سررسید تصویر مجوز چاپ‌‌ صادره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را اخذ و پس از انطباق با اصل آن در سوابق مربوط نگهداری کند.

‌وی عنوان کرد: این دستورالعمل از 30 تیرماه سال جاری به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده‌ و از این تاریخ لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول