اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با رئیس اتحادیه ناشران قم مطرح شد

کاهش خریداران یار مهربان / وضع نامطلوب در چاپ کتب دینی

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان استان قم گفت: افزایش قیمت دلار نقش پر رنگی در وضعیت نشر و به تبع آن کاهش خریداران کتاب داشته است.

کاهش خریداران یار مهربان / وضع نامطلوب در چاپ کتب دینی

حمید خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حضور یک هزار و 200 ناشر در استان قم گفت: در حال حاضر 200 کتاب فروشی در استان وجود دارد که به فروش انواع کتاب در زمینه‌های گوناگون مشغول هستند.

وی گرانی کاغذ و نبود امکانات نشر را مشکل اصلی ناشران عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعداد شمارگان کتاب بسیار پایین آمده و تا زمانی که مواد اولیه نشر مهیا نشود و قیمت کتاب‌ها کاهش نیابد نشر و ترویج کتابخوانی سیر نزولی خواهد داشت.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان استان قم بعد از افزایش قیمت دلار وضعیت نشر چندان رضایت‌بخش نیست و در این میان نشر کتب دینی و مذهبی ضربه اصلی را خورده است.

خرمی ادامه داد: از آنجایی که در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم وظیفه ترویج دین اسلام بر گردن ما است، از این رو باید همه تلاش خود را در راستای مشخص شدن هر چه زودتر وضعیت کاغذ به کار بگیریم.

وی در خصوص قیمت بالای کتاب گفت: خرید کتاب کاهش پیدا کرده است و افراد تمایل چندانی برای تهیه آن ندارند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان استان قم خاطرنشان کرد: فروش کتاب‌های درسی و دانشگاهی روال خوبی را طی می‌کند، اما متاسفانه وضعیت فروش کتب دینی مطلوب نیست.

خرمی به وابستگی کشور به موضوع کاغذ اشاره کرد و بیان داشت: 80 درصد کاغذ مورد نیاز ما وارداتی است و تنها 20 درصد تولید کشور است که آن هم کیفیت مطلوبی ندارد.

وی در خصوص وضعیت چاپ گفت: در سال‌های گذشته سالانه بیش از 10 هزار عنوان کتاب به چاپ می‌رسید و تیراژ‌ها بسیار بالا بود، اما از زمان گرانی کاغذ، چاپ و نشر اوضاع خوبی ندارد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان استان قم ادامه داد: امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید چاپ و نشر وضعیت بهتری پیدا کند و ما بتوانیم در نشر کتب دینی به منظور ترویج دین گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/2258/30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول