اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

رسانه‌ها به سمت تحلیل و آینده‌نگری پیش روند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تحلیل و آینده‌نگری یکی از نیازهایی است که در رسانه‌ها استان احساس می‌شود و باید کم‌کم رسانه‌ها به سمت و سوی آن پیش روند.

رسانه‌ها به سمت تحلیل و آینده‌نگری پیش روند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی امروز در جریان بازدید خود از دفتر خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار کرد: تحلیل و آینده‌نگری رسانه‌ها حاکی از فهم و هوشمندی آنها است و چنانچه این خصوصیت را در خود تقویت کنند به عنوان یک منبع خبری معتبر برای سایر رسانه‌ها و مسئولین به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری فارس یکی از منابع خبری سایر رسانه‌ها است، تصریح کرد: با تقویت نیروی تحلیلگری و پیش‌بینی‌هایی که به واقعیت نزدیک باشد، می‌تواند به یک پایگاه خبری قوی تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اینکه یک پیش‌بینی در یک رسانه به چه میزان صحیح باشد منجر به کسب رتبه کیفی آن رسانه در قدرت تحلیلگری می‌شود.

وی افزود: قدرت تحلیلگری حاکی از فهم و هوشمندی آن رسانه است و این خود نشان‌دهنده تعمق و مطالعه‌ رسانه و خبرنگار آن مجموعه است، که اعتماد به سایر خبرها و پیش‌بینی‌ها را به دنبال دارد.

قطبی با بیان اینکه اکنون بیشتر رسانه‌ها مبتنی به لحظه و پیش از آن هستند، تاکید کرد: متاسفانه نگاه به لحظه و پس از آن در رسانه‌ها وجود ندارد و این یکی از نقاط ضعفی است که در تمامی رسانه‌ها شاهد آن هستیم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ای مانند خبرگزاری فارس که پیشتاز در عرصه خبر است می‌تواند بخشی را به نام پیش‌بینی‌ها اضافه کند و با ردیابی اینکه چه میزان این تحلیل و آینده‌نگری به واقعیت نزدیک باشد، در این زمینه نیز الگویی برای سایر رسانه‌ها باشد.

انتهای پیام/63007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول