اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

اهالی رسانه در پیشرفت یک دیار نقش مهمی دارند

شهردار شیراز گفت: اهالی رسانه در پیشرفت یک استان و شهرستان نقش بسزایی دارند.

اهالی رسانه در پیشرفت یک دیار نقش مهمی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در مراسم نکوداشت مقام خبرنگاران سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار داشت: تمام روزها روز خبرنگار است چرا که اگر یک روز خبرها منعکس نشود همگان گمان می‌کنند اتفاق ویژه‌ای افتاده است.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید احترام ویژه‌ای برای این قشر جامعه قائل باشند و قدر زحمات خبرنگاران را بدانند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: به سبب آن که از 12 شهریور دیگر در شورا حضور نداشته و سمتی ندارم باید مطالب مهمی را مورد تاکید قرار دهم.

علی زحمتکش افزود: خبرنگار نباید برای خوشایند مسئول و مدیر، رسالت خود را زیر پا بگذارد.

وی ادامه داد: زمانی به اخباری که از شورا و شهرداری شهرهای دیگر نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که رسانه‌های فارس در انعکاس مسائل شهری و سایر اخبار باید قوی‌تر عمل کنند.

عضو شورای سوم شهر شیراز بیان کرد: اگر در شیراز ساخت‌و‌ساز رشد پیدا کرد و موفقیت‌هایی در شهرداری حاصل شد نتیجه فضایی بود که شورای شهر در تعامل با شهردار و سایر مسئولان ایجاد کرد.

وی ابراز داشت: خبرنگاران باید دقت کنند که موفقیت‌های یک مجموعه را به یک مدیر محدود نکنند چرا که هیچ توفیقی قائم به شخص نیست.

وی اضافه کرد: گاه دیده شده که افرادی را تا عرش اعلی بالا برده و بر صفحه یک می‌نشانیم و چندی بعد بدون بررسی دقیق و در قضاوتی سریع دوباره آنان را پایین کشیده و به پایین‌ترین جایگاه تنزل می‌دهیم که این نحوه قضاوت و عملکرد، در شان یک رسانه نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا دیگر فردی بود که در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

زین‌العابدین عرب بیان کرد: موردی در طول کاری ما در شورای سوم وجود نداشته که خبرنگار یا حتی شهروندی برای موضوعی مراجعه کند و ما حرف او را نشنویم.

وی با اشاره به برخی مصادیق فعالیت کمیسیون فرهنگی مانند ترویج ورزش عمومی و نظارت بر فرهنگ‌سراها، ابراز داشت: مواردی وجود داشت که برای حفظ آبروی افراد با یک رویه غلط برخورد کردیم اما آن را به رسانه‌ها انعکاس ندادیم.

پس از رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای سوم، نوبت به محمد حق نگر دیگر عضو شورای شهر شیراز رسید که خبرنگاران را مانند آئینه‌ای دانست که نقاط ضعف و قوت را به فرد و جامعه منعکس می‌کنند.

در ادامه این نشست یک عضو دیگر شورای سوم نیز به اظهار نظر پرداخت.

معصومه زارع اظهار داشت: خبرنگاران برای به کارگیری در سمت مشاوره بهترین گزینه هستند و جا دارد که مدیران شهری و استانی از این قشر بهره بیشتری ببرند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران عملکرد مدیران مختلف را نظاره می‌کنند و به خاطر اینکه با مردم در ارتباط هستند، می‌توانند مانند پلی دوسویه مردم و مسئولان را در برقراری یک تعامل مطلوب یاری کنند.

زارع در ادامه با اشاره به عملکرد مناسب علیرضا پاک فطرت به عنوان شهردار شیراز، خواستار آن شد که شورای چهارم به وی فرصتی دوباره برای کار بدهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای سوم و عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز نیز در این نشست به اظهار نظر پرداخت.

احمدرضا نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: در این سال‌ها شاهد هر چه کمرنگ شدن موضوع بخش خصوصی بودیم و جا دارد که با اعتمادسازی در مردم از تنگ‌نظری‌ها پرهیز کرده و فضا را برای فعالیت بخش خصوصی در تمام عرصه‌ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برخی رویکردها و اظهار نظرهای مدیران فارس در شان یک کلان‌شهر بین‌المللی نیست.

نقیب زاده افزود: اگر مدیران نگاهی کلان‌نگر، متکی به دانش داشته و با استفاده از تجهیزات روز مسائل را پیش ببرند بسیاری از مشکلات این استان رفع می‌شود.

به گزارش فارس، در این مراسم که با تجلیل از اصحاب رسانه همراه بود برخی از فعالان رسانه‌ای نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به برشمردن خصوصیات بارز شهردار این کلان‌شهر و تمجید از وی، توسط برخی از خبرنگاران، موفقیت‌های علیرضا پاک فطرت را مدیون عملکرد شورای سوم دانست و بر توفیقات به دست آمده که حاصل کارهای مشترک و جمعی است تاکید کرد. 

همچنین به هنگام اهدای لوح‌های تقدیر به اهالی رسانه، شهردار شیراز جلسه را ترک کرد که مورد اعتراض رئیس شورای شهر قرار گرفت.

انتهای پیام/‌2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول