اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

نقش رسانه‌ها برای احساس امنیت در جامعه تعیین کننده است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه‌ها بهترین نقش را برای ایجاد احساس امنیت در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: نقش رسانه‌ها برای احساس امنیت در جامعه تعیین کننده است.

نقش رسانه‌ها برای احساس امنیت در جامعه تعیین کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفوه‌الله‌امام‌وردی محمدی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در محل سالن نشست‌های نگارخانه فرهنگی و هنری شماره 2 اظهار کرد: خیلی از آسیب‌های اجتماعی با ورود رسانه‌ها می‌تواند از تهدید به فرصت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی به عنوان محور نقش مهمی را در این راستا ایفا می‌کنند، تصریح کرد: البته زحمات هیئت مدیره و اعضای خانه مطبوعات در این راستا اجتناب ناپذیر است.

محمدی گفت: خبرنگاران استان تعامل خوبی را با پلیس داشته و این می‌تواند کمک بزرگی را به پلیس در انجام مأموریت‌ها داشته باشد.

* برخی دستگاه‌ها به وظایف ذاتی در حوزه امنیت عمل نمی‌کنند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تأمین امنیت در جامعه را صرفاً وظیفه پلیس ندانست و گفت: برخی دستگاه‌ها با وجود وظیفه ذاتی در قبال تأمین امنیت در این راستا به شایستگی عمل نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر هر دستگاهی نقش خود را در این زمینه ایفا کند دیگر دغدغه‌ای در این حوزه نخواهیم داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان یکی از اجزای فرهنگ سازی در حوزه تأمین امنیت نقش خود را به بهترین شکل انجام داده است، تصریح کرد: خوشبختانه تعامل رسانه با پلیس دو سویه بوده و توانسته در حوزه ارتقای امنیت اثرگذار باشد.

* رسانه‌ها در حوزه ترافیکی نیز فرهنگ سازی کنند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین خواستار ورود بیشتر رسانه برای فرهنگ سازی در عرصه ترافیکی به ویژه در شهرهای این استان شد.

وی با تاکید بر مشارکت جدی رسانه‌ها در این راستا گفت: اکنون با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم که ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان نیازمند مشارکت بیش از پیش رسانه‌ها در انعکاس گزارش‌های تحلیلی در این زمینه است.

محمدی اظهار کرد: به طور حتم با انجام این مهم شاهد کاهش مشکلات ترافیکی و رانندگی صحیح در معابر شهرهای این استان خواهیم بود.

*خبرهای حوادث درشت نمایی نشود

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین بر پرهیز رسانه‌ها از درشت نمایی حوادث تاکید کرد و گفت: خبرهای این حوزه نباید صرفاً حوادثی شود بلکه نیازمند تحلیل‌های درست در مورد زمینه‌های به وجود آمدن این حوادث است.

به گفته وی، انجام این تحلیل‌ها و آگاه سازی مردم می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرائم داشته باشد.

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار کرد: این‌گونه اخبار باید صرفاً جنبه آموزشی داشته تا رسانه‌ها به شایستگی نقش سازنده خود را ایفا کنند.

* آمادگی پلیس برای ارائه پرونده‌ها به خبرنگاران

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین نسبت به ارائه پرونده‌ها به خبرنگاران برای تهیه گزارش‌های تحلیلی اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: البته این گزارش‌ها بدون نام بردن از اشخاص و صرفاً به منظور پیشگیری از جرائم از سوی رسانه‌ها بهره برداری شود.

محمدی یکی از مهم‌ترین کارکردهای این اقدام رسانه‌ها را پیشگیری و کاهش جرائم در استان خواند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با هماهنگی معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی برای تهیه گزارش‌های تحلیلی و آموزشی از پرونده‌های مرتبط در حوزه قتل و سایر جرائم استفاده کنند.

* برگزاری نشست‌های فصلی پلیس با رسانه‌های خراسان شمالی

محمدی یکی از مهم‌ترین راهبردهای پلیس در خراسان شمالی را ارتباط با رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور نشست‌های فصلی پلیس‌های تخصصی استان با رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی این نشست‌ها را در قالب نشست‌های فصلی برشمرد و افزود: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان باید زمینه‌های برگزاری این نشست‌ها را به صورت منظم فراهم کند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین نسبت به برگزاری نشست‌هایی در قالب اتاق فکر با حضور رسانه‌ها و نخبگان را برشمرد و گفت: این موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار پلیس قرار داشته که پس از بررسی‌های لازم اقدام می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول