اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد

اشتغال 61 هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی

معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 61 هزار نفر در 2 هزار و 848 واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی اشتغال دارند.

اشتغال 61 هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی

رسول جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: 61 هزار نفر در 2 هزار و 848 واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی اشتغال دارند.

وی به میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها 32 هزار و 515 میلیارد ریال است.

جلیلی به طرح‌های صنعتی در حال شکل‌گیری اشاره کرد و ابراز داشت: 2 هزار و 252 طرح صنعتی در مراحل اولیه احداث و بهره‌برداری قرار دارند.

معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعداد واحد صنعتی در آذربایجان غربی زمینه اشتغال برای 57 هزار و 400 نفر ایجاد می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری لازم برای بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در دست احداث را 75 هزار و 250 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: با هزینه کردن اعتبارات ضروری در بخش صنعت آذربایجان غربی می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

جلیلی اضافه کرد: آذربایجان غربی علاوه بر داشتن واحدهای صنعتی فعال و پررونق در زمینه دامداری و تولید شیر خام حائز رتبه خوبی در کشور است.

وی با اشاره به صنعتی بودن بخشی از دامداری‌های آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: 25 تا 30 درصد از دامداری‌های استان صنعتی است.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول